Jak małe i średnie organizacje mogą zbierać fundusze?
14 Maj

Jak małe i średnie organizacje mogą zbierać fundusze?

Małe i średnie organizacje mają wiele problemów z pozyskiwaniem funduszy. Brak czasu oraz niewielka ilość pracowników nie sprzyjają rozbudowywaniu fundraisingu. Są jednak sposoby na to, by także mniejsze organizacje pozyskiwały duże fundusze. Warto je poznać – w przypadku małych organizacji, gdzie brakuje zarówno czasu jak i personelu, fundraising jest kluczowy.

Współpracuj z lokalnymi organizacjami i firmami

Wasza organizacja może być mała, ale jej wpływ – wielki. Pokaż, jak działania Waszej organizacji i jej zwolenników zmieniają lokalne otoczenie na lepsze. Większość małych organizacji działa na określonym, lokalnym terenie – wykorzystajcie to. Zaangażuj lokalną społeczność, buduj wśród niej świadomość o Waszej organizacji, promuj działalność. Nawiąż współpracę z lokalnymi firmami – małe i średnie przedsiębiorstwa także muszą dbać o CSR.

 

Stwórz bazę darczyńców

Kluczem do pozyskania stałych darczyńców jest budowanie z nimi stałej relacji. Zastanów się, kto powinien znaleźć się w bazie danych darczyńców Waszej organizacji, oraz kogo prosić o wsparcie. Na początek skupcie się na lokalnej społeczności. Przy okazji zadbajcie także o bazę e-mailingową – zbierajcie adresy emailowe i regularnie rozsyłajcie newsletter oraz emaile fundraisingowe z prośbą o wsparcie.

Zadbaj o direct mailing i emailing

Małe organizacje nie mogą sobie pozwolić na nieskuteczne działania, powinny korzystać tylko z najbardziej efektywnych rozwiązań. Jednym z najskuteczniejszych sposób na zbieranie funduszy jest list fundraisingowy oraz email fundraisingowy. Więcej o pisaniu skutecznych listów fundraisingowych znajdziesz tutaj: https://instytutfundraisingu.pl/e-booki-i-artykuly-o-fundraisingu/7-najwazniejszych-krokow-do-napisania-fantastycznego-listu-fundraisingowego/

Zaangażuj swoich darczyńców w social media

Social media to tani sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi darczyńcami. Nie promuj wyłącznie Waszej organizacji, ale także komentuj i angażuj się w działania społeczności. To pokaże, że nie zależy Wam jedynie na wypromowaniu własnej organizacji, ale przede wszystkim na zmianie na lepsze Waszego otoczenia. Regularnie informuj co się dzieje w Waszej organizacji. Korzystaj nie tylko z Facebooka, ale także z innych serwisów – Twittera czy Instagramu. Więcej o zbieraniu pieniędzy na Facebooku znajdziesz tutaj: https://instytutfundraisingu.pl/blog/fundraising-na-facebooku-to-mozliwe/

Bazuj na twardych danych, nie na przeczuciu

Każdego roku przygotowujesz podobną kampanię fundraisingową, choć nie przynosi ona satysfakcjonujących efektów? Nie bazuj na przeczuciu, ale na twardych danych. Po każdej akcji analizuj, które działania przynoszą najlepsze efekty. Do każdej kolejnej akcji zbierania funduszy dobrze się przygotuj i stosuj te rozwiązania, które były poprzednio najskuteczniejsze.

Na podstawie: http://www.donorpro.com

O Autorze

Martyna Mazela
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w fundraisingu zdobywała pracując przez 6 lat jako Fundraising Manager, a następnie Dyrektor Fundraisingu i Marketingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pozyskała miliony złotych oraz dziesiątki tysięcy darczyńców indywidualnych i setki firm do współpracy. Obecnie prowadzi konsultacje z fundraisingu, pisze strategie fundraisingowe i biznes plany fundraisingowe oraz realizuje kampanie fundraisingowe dla wielu polskich organizacji pozarządowych. Więcej na martynazak.com

Napisz komentarz