Stowarzyszenie Wiosna i corporate fundraising
07 Lis

Stowarzyszenie Wiosna i corporate fundraising

Jako, że jestem klientem firmy Makro Cash and Carry, a firma ta swoją komunikację marketingową opiera głównie na direct marketingu, to otrzymuję co drugi tydzień, tak zwaną “gazetkę promocyjną”. Właściwie jest to paczka, zawierająca kilka różnych gazetek, których tematyka jest dla mnie zawsze dość nieodgadniona. Jednak to nie marketing Makro jest tematem dzisiejszego wpisu, ale fundraising Stowarzyszenia Wiosna. Fundraiserzy Stowarzyszenia postanowili wykorzystać fakt, że hurtownia […]

czytaj więcej »
Marshmallow test i fundraising
11 Paź

Marshmallow test i fundraising

Czy słyszeliście kiedyś o tzw. Marshmallow teście? Ja dowiedziałam się o nim całkiem niedawno i to od osoby, która zupełnie nie jest związana z fundraisingiem. Jednak ten test zainspirował mnie do nowego wpisu na mojego fundraisingowego bloga 🙂 Marshmallow to ulubiona słodycz wszystkich dzieciaków w USA. To nic innego niż słodka pianka, która wspaniale smakuje i sama rozpływa się w ustach. Na czym polegał Marshmallow test i do jakich wniosków doszli jego twórcy?  W 1960 […]

czytaj więcej »
Direct mailing Fundacji “Mimo Wszystko”
18 Lip

Direct mailing Fundacji “Mimo Wszystko”

Jako, że fundraising direct mailingiem stoi, coraz więcej organizacji charytatywnych w Polsce używa tego marketingowego narzędzia do pozyskiwania funduszy od darczyńców indywidualnych. I bardzo dobrze! Bo jeśli ktoś zwraca się do nas o pomoc bezpośrednio, to jest nam naprawdę trudno odmówić. Niektórzy udzielają pomocy, tylko z tego powodu, że są mało asertywni i niezręcznie czują się mówiąc komuś “Nie”. Inni śpieszą z pomocą, gdy widzą, że drugiemu człowiekowi, dzieje się […]

czytaj więcej »
Akcja fundraisingowa WWF
07 Lip

Akcja fundraisingowa WWF

Fundacja WWF Polska zbiera fundusze na zarybienie Wisły łososiami. Modelowy wręcz mailing adresowy wysłano do darczyńców w połowie czerwca br. Mailing ten został skonstruowany zgodnie z książkowymi zasadami tworzenia skutecznych mailingów i zawiera wszystkie obowiązowe elementy, które podnoszą skuteczność akcji, czyli zwiększają wskaźnik odpowiedzi oraz średnią dotację: – kolorowa koperta z hasłem zachęcającym do podjęcia działania – spersonalizowany list, w którym użyto zdjęć z akcji zarybiania, zamieszczono zdjęcie […]

czytaj więcej »
Kampanie nagrodzone Cannes Lion 2011
22 Cze

Kampanie nagrodzone Cannes Lion 2011

Dwie polskie agencje reklamowe zdobyły nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lion 2011. Wcale nie byłam zdziwiona, kiedy dowiedziałam się, że obydwie wyróżnione kampanie były kampaniami społecznymi. Brązowy Lew powędrował do Agencji Euro RSCG za akcję “Klips” dla Stowarzyszenia Amazonki, a Srebrny Lew dla Hill and Knowlton Poland za kampanię “Mam SM”. Co prawda kategorie, w których zwyciężyły kampanie, nie nazwano “kampaniami non-profit” , […]

czytaj więcej »
Organizacje charytatywne na facebooku
15 Cze

Organizacje charytatywne na facebooku

Pisząc poprzedniego posta  o akcji Wiosek SOS na Grouponie,  nie wspomniałam, że  zaproszenie to otrzymałam poprzez Facebook’a,  gdzie organizacja prowadzi swój fanpage. Zgodnie z obowiązującym trendem, w którym nadal króluje social marketing, dzięki facebookowi, stowarzyszenie jest bezpośrednim kontakcie ze swoimi darczyńcami, prowadząc z nimi dialog, i budując społeczność internautów wokół własnej idei.  Jest to z pewnością kolejne bardzo użyteczne narzędzie do budowania relacji z darczyńcą. Z tym, że trzeba tu […]

czytaj więcej »