Świąteczne kampanie fundraisingowe – zainspiruj się!
20 Gru

Świąteczne kampanie fundraisingowe – zainspiruj się!

Święta Bożego Narodzenia to dla wielu organizacji najważniejszy czas w roku. To moment, kiedy ludzie zaczynają częściej myśleć o innych i znacznie chętniej wspierają cele charytatywne. Dobrze przygotowana kampania świąteczna może przynieść wielokrotnie więcej niż kampanie realizowane w innych częściach roku. Dziś, niemal w przeddzień Świąt, przedstawiamy kilka wybranych kampanii świątecznych z tego roku i lat wcześniejszych, polskich i zagranicznych. Liczymy, że wprowadzą Was w świąteczny nastrój. I zainspirują.

1. SOS Wioski Dziecięce (2018)

Tegoroczna kampania Fundacji SOS Wioski Dziecięce. Rozjaśnij dzieciom Święta : poruszający spot – zestawienie zwyczajowych skojarzeń ze świętami, wypowiadanych przez małą dziewczynkę w świątecznej kolorowej scenerii z smutnymi i strasznymi skojarzeniami wypowiadanymi w ponurej scenerii przez znane polskie gwiazdy kina i estrady. Kolorowe święta będące marzeniem małej dziewczynki versus przemoc, strach, alkohol, które są ich rzeczywistością.

Kampanii towarzyszył bardzo ciekawy event, podczas którego, dzięki specjalnemu przyciskowi przechodnie mogli odsłonić witrynę, w której Natalia Kukulska oraz Anna Dereszowska bawiły się z małą dziewczynką, bohaterką kampanii. Reakcje przechodniów? Sprawdźcie sami:

2. Childhoud Trust (2018)

Wzruszający spot świąteczny przypomina, że dla wielu dzieci w Wielkiej Brytanii święta nie istnieją. Kamera podąża za sezonowym pracownikiem, który w przebraniu Świętego Mikołaja w grocie w centrum handlowym, rozdaje prezenty dzieciom. Po pracy odbiera wynagrodzenie i wraca do domu, do swoich dzieci. Tutaj nie ma kartek bożonarodzeniowych ani choinki. Są za to dziecięce rysunki i korespondencja boleśnie przypominająca o zaległościach finansowych.

3. CLIP Sargent’s Christmas Appeal (2018)

#KidSanta apeluje do darczyńców, by pomogli rodzinom borykającym się z problemami finansowymi, wynikającymi z choroby dziecka. Organizacja charytatywna uświadamia, że gdy dziecko choruje na raka, rodziny wydają przeciętnie dodatkowe 600 funtów miesięcznie, a aż 61% rodziców zadłuża się z tego powodu. Gwiazdą spotu i #SantaKid jest Ellie Mae, która wygrała z chorobą.

4. Alzheimer’s Research UK Santa Forgot (2016)

Co by było, gdyby Święty Mikołaj zapadł na Alzheimera? Świąteczna kampania Alzheimer’s Reasearch w Wielkiej Brytanii przedstawia świat, w którym Mikołaj zapada na demencję i nie odwiedza już dzieci w Wigilię. Tym samym pokazuje, że demencja może dotknąć każdego, nawet Świętego Mikołaja. Czy można temu zapobiec? Kluczem są badania, które pomogą znaleźć skuteczną formę walki z chorobą, lek, który ją zatrzyma. Spot zachęca do przekazania darowizny na sfinansowanie badań nad chorobą.

5. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich we współpracy z Publicis Media (2016)

Co się liczy w święta?- świetny pomysł na kampanię marketingu społecznie zaangażowanego, efekt współpracy Publicis Media ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich, organizacji wspierającej samotne osoby starsze. Pomysł społecznie zaangażowanej i sportowo realizującej się grupy pracowników.

http://cosieliczywswieta.pl/

Świetnie zrealizowany spot (z udziałem pracowników PM oraz podopiecznej Stowarzyszenia). Prosty i jasny w przekazie LP. Proste zasady uczestnictwa. Przemawiający przekaz : w święta liczy się czas, który dajemy innym. Kampania zachęcała do aktywności sportowej i przeliczania czasu spędzonego na sportowej aktywności na pieniądze . Za każdą taką sekundę firma zobowiązywała się przekazać stowarzyszeniu 1 grosz. Akcja miała określony czas trwania. W krótkim czasie w akcję zaangażowali się nie tylko pracownicy Publicis Media, ale także ich rodziny, znajomi, wolontariusze Stowarzyszenia.

I tym akcentem kończymy nasz dzisiejszy wpis, życząc Pięknych Świąt, wypełnionych radością i szczęściem chwil z najbliższymi i czasu dla nich, czasu na odpoczynek. Widzimy się W przyszłym roku, pełni energii do działania. Obiecujemy, że zadbamy o inspiracje i porządną dawkę fundraisingowej wiedzy.

O Autorze

Agnieszka Szafrańska
Agnieszka Szafrańska, fundraiserka z wieloletnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat pracowała dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, organizacji pozarządowej działającej w międzynarodowych strukturach. Obecnie pracuje w dziale marketingu jednej z wiodących na polskim rynku firm oferujących prywatną opiekę medyczną. Specjalizuje się w marketingu bezpośrednim oraz digital marketingu.

Napisz komentarz