SZKOLENIA
Szkoła Fundraiserów Korporacyjnych
Poziom: średnio-zaawansowany i zaawansowany
Szkoła Fundraiserów Korporacyjnych to propozycja dla osób, które poważnie planują związać swoją karierę z dziedzinącorporate fundraisingu. 8 tygodniowy kurs, podczas którego można poprawić umiejętności negocjacji, prezentowania oferty, przygotowywania propozycji współpracy czy rozmowy telefonicznej to idealne rozwiązanie dla osób średnio zaawansowanych i zaawansowanych, które pragną stać się specjalistami w fundraisingu korporacyjnym.
Każdy uczestnik otrzymuje dużą dawkę wiedzy oraz także intensywnych ćwiczeń i dużo motywacji do dalszej pracy. Dzięki rozłożeniu kursu na 8 tygodni, uczestnicy zyskują możliwość sprawdzenia skuteczności wypracowanych rozwiązań w kolejnym tygodniu pracy i powrotu z feedbackiem do trenerów. Podczas zajęć proces pozyskiwania sponsora zostaje rozłożony na czynniki pierwsze, a uczestnicy szlifują pod okiem doświadczonych ekspertów wszystkie umiejętności potrzebne w pracy fundraisera. Szkoła to także solidna dawka wiedzy dla zaawansowanych – o tym, w jaki sposób przygotować ofertę pod kątem strategii CSR firmy, czy jak prowadzic rozmowy z różnymi decydentami w danej firmie.
Tego typu kurs to inwestycja, która szybko się zwróci – profesjonalni fundraiserzy korporacyjni nie pozyskują bowiem małych pieniędzy – ich celem są negocjacje z firmami, w wyniku których organizacja pozarządowa otrzymuje dotacje rzędu kilkudziesięciu tysięcy lub kilkuset tysięcy złotych. Warto zainwestować w fundraisera, aby zwiększyć przychody z fundraisingu korporacyjnego.
Program 8-tygodniowej Szkoły Fundraiserów Korporacyjnych
Spotkanie 1: Plan działań fundraisingu biznesowego.
Spotkanie 2: Telefundraising – rozmowy telefoniczne.
Spotkanie 3: Spotkanie i negocjacje z firmą.
Spotkanie 4: Oferta sponsorska szyta na miarę.
Spotkanie 5: CSR a fundraising.
Spotkanie 6: Czego szukają we współpracy z NGO: kierownik marketingu, PR Manager i Prezes firmy?
Spotkanie 7: Plan promocji współpracy pomiędzy NGO a firmą, jako wartość dodana dla biznesu.
Spotkanie 8: Sesje indywidualne: Twoje silne i słabe strony w FR korporacyjnym.
Korzyści:
- Dogłębna, 8 tygodniowa analiza poszczególnych elementów pracy fundraisera, składających się na sukces w Fundraisingu korporacyjnym,
- Skoncentrowanie na praktyce i doświadczeniu,
- Nowoczesna metodologia: duża dawka wiedzy i ćwiczeń skoncentrowana w 4h efektywnej pracy
- Indywidualne podejście do każdego uczestnika i specyfiki jego organizacji,
- 8 tygodniowy kurs zapewnia możliwość sprawdzenia skuteczności wypracowanych rozwiązań w kolejnym tygodniu pracy i powrotu z feedbackiem do trenerów,
- Możliwość wymiany doświadczeń w grupie fundraiserów z doświadczeniem,
- Uczestnicy otrzymają Certyfikat Fundraisera Korporacyjnego sygnowany przez Instytut Fundraisingu w Polsce.
Dla kogo:
- Dla osób, które zajmują się pozyskiwaniem funduszy, darów rzeczowych i darmowych usług od firm przez min. 8 miesięcy
- Dla pracowników fundacji, stowarzyszeń oraz innych instytucji, które szukają sponsorów i darczyńców biznesowych do realizacji swoich działań,
- Dla organizacji, które planują pozyskanie przychodów z fundraisingu biznesowego
Szczegóły:
- 8 modułów szkoleniowych przez 8 tygodni
- Początek zajęć godz. 13.00 – masz pół dnia na bieżące sprawy
- Jeden moduł szkoleniowy to 1,5h teorii + 2h warsztatu + przerwy
- Zajęcia będą prowadzone w drugiej części dnia, raz w tygodniu, przez 8 tygodni
- Planowany start zajęć: wrzesień 2018
- Mała grupa: max. 12 osób
- 2 trenerów: szkołę poprowadzą trenerki z 15 letnim doświadczeniem w Fundraisingu, Sprzedaży, CSR i PR.
- W przypadku nieobecności, uczestnik może odrobić zajęcia z kolejną grupą szkoleniową.
Co przygotowaliśmy dla Ciebie:
- Ankieta przed rozpoczeciem zajęć. Pozwoli nam poznać Twoje potrzeby oraz specyfikę Twojej organizacji. Każda ankieta jest brana pod uwagę przez trenerów i ma bezpośredni wpływ na treść zajęć.
- Praktyka. W tracie kursu kładziemy nacisk na praktykę, dzięki czemu nabywasz konkretne umiejętności i doświadczasz realnej zmiany.
- 30 dniowy plan rozwoju po zakończeniu szkoły. Dostaniesz plan praktyki i dalszego rozwoju na 30 dni po zakończeniu zajęć. Będziesz dokładnie wiedział jak najskuteczniej wprowadzić w życie to, czego nauczyłeś się z trenerami.
Cena 4500zł brutto
Moduły szkoleniowe
Przygotowanie planu pozyskiwania funduszy od firm |
Focus: plan pracy fundraisera korporacyjnego
Martyna Żak |
Planowanie pracy fundraisera korporacyjnego – prezentacja i praca w grupach
|
|
Planowanie pracy fundraisera korporacyjnego – warsztat
|
Telefundraising – rozmowy telefoniczne z firmą
Focus: trening rozmowy telefonicznej |
|
Martyna Żak |
Skuteczne rozmowy przez telefon – video, prezentacja i praca w grupach
|
|
Fundraiser dzwoni do firmy – warsztat
|
Spotkanie i negocjacje z firmą
Focus: szlifowanie umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych |
|
Martyna Żak |
Spotkanie sprzedażowe z elementami negocjacji– video, prezentacja i praca w grupach
|
|
Trening negocjacji NGO z firmą – warsztat
|
Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu
Focus: wspieranie firmy w działaniach CSR |
|
Monika Bębnowska
|
CSR z dwóch stron – prezentacja i praca w grupach
|
|
Plan działań CSR-owych dla potencjalnego darczyńcy – warsztat
|
Czego szukają: kierownik marketingu, PR manager i Prezes we współpracy z NGO?
Focus: identyfikacja osób decyzyjnych i odpowiadanie na ich oczekiwania |
|
Monika Bębnowska
|
Kierownik Marketingu, PR manager, Prezes – kluczowe osoby w fundraisingu korporacyjnym – video,prezentacja, burza mózgów i dyskusja
|
|
Trzy spojrzenia na współpracę z NGO – warsztat w grupach
|
Oferta sponsorska szyta na miarę
Focus: prezentacja, która zainteresuje |
|
Martyna Żak |
Jak powinna wyglądać oferta sponsorska – prezentacja, case’y i praca w grupach
|
|
Budowanie ofert sponsorskich, które sprzedają – warsztat
|
Plan promocji współpracy pomiędzy NGO a firmą, jako wartość dodana dla biznesu
Focus: działania wizerunkowe w mediach i wśród partnerów firmy |
|
Monika Bębnowska
|
Dlaczego promocja współpracy firmy i NGO jest ważna – prezentacja, burza mózgów i dyskusja
|
|
Plan komunikacji dla wspólnego projektu firmy i NGO – warsztat
Opracowanie zarysu planu komunikacji dla wybranego projektu fundraisingowego |
Spotkania indywidualne – Twoje silne i słabe strony w fundraisingu korporacyjnym
Focus: indywidualne podsumowanie dla każdego z uczestników |
|
Martyna Żak Monika Bębnowska |
45 min. indywidualne spotkanie trenerek z każdym z uczestników
|
Trenerzy:
Monika Bębnowska – Specjalizacja i kompetencje
Ekspert Public Relations i trener biznesu. Założycielka firmy MB Konsulting. http://mbkonsulting.com/
Specjalizuje się w PR korporacyjnym, komunikacji kryzysowej oraz w relacjach z mediami. Doradza przy projektach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz opracowuje i realizuje kampanie CSR (Corporate Social Responsibility).
Prowadzenie szkoleń
Prowadzi szkolenia dla klientów korporacyjnych z komunikacji w sytuacjach kryzysowych, zarządzania projektami PR oraz z relacji z mediami i wystąpień przed kamerą. Jest moderatorką sesji strategicznych z obszaru budowania wizerunku firmy, mapowania interesariuszy i zarządzania relacjami z nimi, jak też przygotowania do wdrożenia strategii CSR w firmach. Współpracuje także z organizacjami pozarządowymi doradzając im i szkoląc w zakresie komunikacji i relacji z biznesem.
Od pięciu lat prowadzi wykłady na podyplomowych studiach „Public Relations i strategiczne komunikowanie w firmach” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Była wykładowcą w London School of Public Relations (filia w Warszawie) i w Akademii Komunikacji Marketingowej przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
W prowadzonych przez Monikę szkoleniach uczestniczyła kadra menadżerska i specjaliści działów PR
z firm: Arcelor Mittal, Avon, 3M, DSV, Electrolux, HJ Heinz, Kredyt Inkaso, Państwowa Agencja Atomistyki, Skoda Auto Polska, Wrigley, jak też Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Stowarzyszenie Samozatrudnieni i in.
Doświadczenie zawodowe i wykształcenie
Na początku kariery zawodowej związana z mediami – pracowała jako redaktor w austriackim wydawnictwie Printernet, wydającym miesięczniki „Print&Publishing” i „Packaging Polska”. Posiada 20 lat doświadczenia zawodowego, w tym blisko 15 lat w branży Public Relations. Była Account Director
w Partner of Promotion, jednej z największych agencji PR w Polsce. Była Dyrektor Zarządzająca w Garden of Words – pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie agencji specjalizujących się w marketingu skierowanym do kobiet. Była szefowa działu zdrowia (Head of Healthcare Practice) w międzynarodowej agencji PR Grayling, gdzie prowadziła kampanie CSR na rzecz profilaktyki zdrowia: Chroń Dziecięce Uśmiechy (Wrigley), Akademia Czerniaka (BMS).
Ukończyła z wyróżnieniem filologię germańską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Była stypendystką Księstwa Liechtenstein na Uniwersytecie Fryburskim w Szwajcarii oraz Fundacji Konrada Adenauera w Bonn.
Wyróżnienia i publikacje
Monika jest autorką kilku artykułów w obszarze Public Relations, które ukazały się na Proto.pl – jednym z największych i najpopularniejszych portali poświęconych tej branży. Prowadzi także bloga na tematy związane CSRhttp://fundrejzer.blogspot.com/.
Martyna Żak – specjalizacja i kompetencje
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu. Absolwentka Zarządzania i Marketingu, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w marketingu zdobywała pracując w międzynarodowej agencji reklamowej Ogilvy & Mather, obsługującej największe światowe marki, m.in. Dove, IBM, Sprite, Jacobs, Prince Polo. Pełniła też funkcje Kierownika Działu Marketingu i Komunikacji, w trzeciej co do wielkości, prywatnej sieci medycznej w Polsce – Centrum Medycznym ENEL-MED S.A.
Ponad 6 lat pracowała w największej na świecie, prywatnej organizacji non-profit:Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce, gdzie pełniła funkcję Dyrektora Marketingu i Fundraisingu. Prowadzone przez nią kampanie fundraisingowe otrzymały dwie nagrody w kategorii “kampania non-profit”, w jednym z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych EFFIE Awards, za najefektywniejsze kampanie fundraisingowe w Polsce. Odebrała także nagrodę Golden Arrow dla Najlepszego Marketera Bezpośredniego Roku.
W SOS Children’s Villages International, pracowała jako międzynarodowy konsultant ds. fundraisingu i kampanii multichannelowych, szkoląc fundraiserów z innych krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
Specjalizuje się w fundraisingu oraz marketingu dla organizacji non-profit i podmiotów ekonomii społeczej, w tym w rekrutacji nowych darczyńców indywidualnych oraz korporacyjnych, kampaniach marketingu bezpośredniego (direct mailing, blind mailing, sms, e-mailing), segmentacji darczyńców w bazie danych oraz kampaniach 1% podatku. Doradza podmiotom ekonomii społecznej (spółdzielniom socjalnym, organizacjom prowadzącym działalność gospodarczą) jak pisać realne biznes plany. Obecnie prowadzi Instytut Fundraisingu w Polsce. www.martynazak.pl