Kampania społeczna dotycząca równouprawnienia kobiet?

Przedstawiamy Wam dziś kampanię jednej z francuskich fundacji. Problem równouprawnienia kobiet jest częstym tematem wielu kampanii społecznych, nieco rzadziej mamy do czynienia z problemem umieralności na zawał wśród płci żeńskiej. Czy te dwa tematy są na tyle bliskie, żeby w zgrabny sposób pokazać je w jednym spocie reklamowym?

 

Kampania przedstawia nowoczesną kobietę, dla której tzw. multitasking (wielozadaniowość) nie jest żadnym wyzwaniem. Rano podaje dziecku śniadanie w międzyczasie przegryzając kanapkę, karmi psa, włącza pranie, poprawia garnitur mężowi, który pełen spokoju i opanowania przegląda się w lustrze, następnie wychodzi do pracy gdzie na każdym kroku musi udowadniać męskim współpracownikom, że umie pracować na równi z nimi, pod wieczór wracając do domu z pełnymi zakupów siatami ucieka jej autobus. Kobieta w pogoni za autobusem nagle upada.

newsletter

Podczas trwania spotu otrzymujemy następujące informacje:

– Jak każda przeciętna kobieta spędza w kuchni 2 razy więcej czasu niż mężczyzna;

– 2 razy więcej czasu poświęca na zajmowanie się domem i dziećmi;

– W pracy zarabia 27% mniej niż jej współpracownicy płci męskiej;

– Ale jest jedna wspólna rzecz dla obu płci – śmierć  w wyniku zawału serca. Po 40 roku życia zgłoś się do kardiologa.

Który z przedstawionych problemów po obejrzeniu spotu wydaje się Wam być  ważniejszy w tym momencie? Czy Waszym zdaniem w tej kampanii został położony wystarczający nacisk na badania serca, czy może na zmniejszenie liczby obowiązków i równouprawnienie kobiet?

Martyna Mazela