Fundraising biznesowy to już nie filantropia
23 Kwi

Fundraising biznesowy to już nie filantropia

Jeszcze 10 lat temu pozyskiwanie pieniędzy od firm miało zupełnie inny wymiar i było dużo łatwiejsze niż obecnie. Mówiło się wtedy, że jest to filantropia, a nie partnerstwo czy fundraising. Wiele firm wspierało cele charytatywne w sposób przypadkowy i nieuporządkowany. Często te decyzje w firmach były podejmowane spontanicznie, a jedna firma potrafiła przekazywać pieniądze na wiele różnych, niezwiązanych ze sobą celów. To, ile zebrała dana organizacja, zależało […]

czytaj więcej »
Psychologia w fundraisingu – współczucie
15 Mar

Psychologia w fundraisingu – współczucie

Współczucie to potężna emocja, której uczumy się od małego i później towarzyszy nam przez całe życie. Wykorzystanie tego stanu emocjonalnego bardzo pomaga w fundraisingu, dlatego właśnie temu zagadnieniu poświęcamy drugi odcinek naszej serii: Psychologia dawania. Zwróć uwagę, że potrafimy współczuć konkretnym osobom, które jesteśmy w stanie zidentyfikować, jednak trudno nam wzbudzić w sobie współczucie w stosunku do anonimowych mas bez twarzy.  Dzieje się tak z powodu identyfikacji społecznej, dzięki […]

czytaj więcej »
Psychologia w fundraisingu. Poznaj te badania, aby zebrać więcej funduszy
08 Mar

Psychologia w fundraisingu. Poznaj te badania, aby zebrać więcej funduszy

Pozyskiwanie funduszy od darczyńców indywidualnych to obszar słabo wykorzystywany przez polskie NGOsy. Jeśli dla porównania weźmiemy Szwecję albo Wielką Brytanię, gdzie jedna osoba ma ustawionych kilka stałych zleceń lub poleceń zapłaty na kilka organizacji charytatywnych, to nasza polska rzeczywistość wygląda przy nich dość blado. Dlaczego tak się dzieje? Z pewnością mają na to wpływ uwarunkowania historyczne i kulturowe. Wpływa na to także powszechna w Polsce „grantoza”, która nie […]

czytaj więcej »
Świąteczne kampanie fundraisingowe – zainspiruj się!
20 Gru

Świąteczne kampanie fundraisingowe – zainspiruj się!

Święta Bożego Narodzenia to dla wielu organizacji najważniejszy czas w roku. To moment, kiedy ludzie zaczynają częściej myśleć o innych i znacznie chętniej wspierają cele charytatywne. Dobrze przygotowana kampania świąteczna może przynieść wielokrotnie więcej niż kampanie realizowane w innych częściach roku. Dziś, niemal w przeddzień Świąt, przedstawiamy kilka wybranych kampanii świątecznych z tego roku i lat wcześniejszych, polskich i zagranicznych. Liczymy, że wprowadzą Was w świąteczny nastrój. […]

czytaj więcej »
Jak zdobyć nowych darczyńców? Stwórz personę darczyńcy
03 Gru

Jak zdobyć nowych darczyńców? Stwórz personę darczyńcy

Koncentracja na darczyńcy, na jego potrzebach, upodobaniach, antypatiach, oczekiwaniach, zachowaniach i motywacjach to klucz do skutecznego fundraisingu. Aby zbudować długotrwałą i opartą na zaufaniu relację z darczyńcami, musisz ich poznać, zrozumieć oraz dostosować komunikację odpowiednio do ich potrzeb. Twoja organizacja ma dziesiątki, jeśli nie tysiące darczyńców. Czy tak naprawdę ich znasz? Czy wiesz, kim są? Czy to studenci, młodzi przedsiębiorcy, pracujące matki, a może skromni emeryci? W jaki sposób wchodzą w interakcję […]

czytaj więcej »
Donor dating, czyli… na randkę z darczyńcą?
12 Lis

Donor dating, czyli… na randkę z darczyńcą?

Co ma wspólnego fundraising z randkowaniem? Wbrew pozorom więcej niż mogłoby się wydawać. I w jednym, i w drugim chodzi o budowanie relacji. Jednak by była ona silna, musi zależeć na niej obydwu stronom. Spójrz na poniższy schemat cyklu rozwoju relacji: na podstawie schematu Dona Graya, University of Wisconsin, tłum. AS Źródło: https://www.goalbusters.net Darczyńca w twoim typie Zacznijmy od tego, że na randkę nie pójdziesz z każdą osobą spotkaną […]

czytaj więcej »