Jak zacząć fundraising w fundacji lub stowarzyszeniu?
14 Wrz

Jak zacząć fundraising w fundacji lub stowarzyszeniu?

Jest 5 rzeczy, które łączą największe NGOsy w Polsce i na świecie: 1. Fundraising mają wpisany w DNA marki.2. Nie myślą „tu i teraz”. Planują długofalowo na 5 – 10 lat do przodu.3. Mają swój big dream, czyli wielką misję do spełnienia. 4. Niepowodzenia nie zatrzymują ich w działaniu, bo mają plan. 5. Nieustannie podejmują ryzyko, bo inwestują pieniądze w pozyskiwanie funduszy. Ale co to ma wspólnego z Tobą? […]

czytaj więcej »
Jak szukać firm do współpracy? 3 rzeczy, o których warto pamiętać!
12 Wrz

Jak szukać firm do współpracy? 3 rzeczy, o których warto pamiętać!

Niedawno pisaliśmy o korzyściach wynikających ze społecznie zaangażowanego marketingu. Dobra strategia i odpowiednio poprowadzone partnerstwo może przynieść wiele dobrego zarówno firmie jak i organizacji charytatywnej. Ale może być też odwrotnie. Jeśli jest to współpraca nieprzemyślana, niespójna, nieautentyczna lub nastawiona tylko na doraźną korzyść, efekty mogą być całkiem przeciwne do zamierzonych. Jestem przekonana, że zależy ci na społecznym zaufaniu, które budzi Twoja organizacja i że konsekwentnie dbasz […]

czytaj więcej »
Ponad 100 000 euro rocznie dla NGO z kampanii Innocent. Jak oni to robią?
29 Sie

Ponad 100 000 euro rocznie dla NGO z kampanii Innocent. Jak oni to robią?

Co mają z sobą wspólnego: napoje smoothies, wełniane czapeczki i starsze osoby? Ich wspólnym mianownikiem jest kampania fundraisingowa The Big Knit (z ang. wielkie dzierganie). Kampania firmy Innocent to jeden z najciekawszych przykładów marketingu społecznie zaangażowanego, który przyniósł już ponad 2 miliony funtów dla organizacji pozarządowych. Przyznam, że ta kampania jest jedną z moich ulubionych. Nie tylko ze względu na sukces, który odniosła – w Wielkiej Brytanii akcja […]

czytaj więcej »
Nie przegap szansy pozyskania funduszy od firm!  Postaw na marketing społecznie zaangażowany
20 Sie

Nie przegap szansy pozyskania funduszy od firm! Postaw na marketing społecznie zaangażowany

Chociaż pojęcie marketingu społecznie zaangażowanego (ang. cause related marketing – CRM) funkcjonuje od 40 lat, to rozkwit CRM przypada właśnie teraz. Myślę, że możemy zaryzykować stwierdzenie, iż obecnie jest to ulubiony rodzaj współpracy pomiędzy biznesem i NGO. Ostatnie lata potwierdzają rosnący trend (o czym pisaliśmy tutaj) i owocują mnóstwem ciekawych przykładów tego typu akcji np. w Body Shop, o której pisaliśmy na blogu lub firmie TOMS […]

czytaj więcej »
Nasza kampania fundraisingowa jest krytykowana! Koszmar czy wyzwanie?
31 Lip

Nasza kampania fundraisingowa jest krytykowana! Koszmar czy wyzwanie?

Kiedy wchodziłam do biura, Karolina dopadła mnie niemalże w progu: – Mamy bardzo dużo skarg od darczyńców – powiedziała, a ton jej głosu nie wróżył nic dobrego. Reszta zespołu też miała nietęgie miny. Trudno mi było uwierzyć w taki zwrot akcji. Jakiś tydzień wcześniej wystartowaliśmy z kampanią fundraisingową. Listy dotarły do większości darczyńców i już na tym jej etapie mieliśmy obiecujące efekty. Panujący w biurze nastrój […]

czytaj więcej »
3 pułapki komunikacji fundraisingowej. Nie daj się złapać!
18 Lip

3 pułapki komunikacji fundraisingowej. Nie daj się złapać!

Czy w swojej pracy fundraisera miewasz czasem poczucie, że utknąłeś w miejscu? Nie możesz dotrzeć do potencjalnych darczyńców, mimo że wszystko robisz zgodnie ze sztuką fundraisingu, opierając się na najlepszych wzorach? Dlaczego tak się dzieje? W czym tkwi problem? Przyczyn może być wiele. Jednym z powodów, dla których organizacjom non-profit trudno jest osiągnąć satysfakcjonujące efekty kampanii fundraisingowych czy założone cele finansowe, jest to, że potencjalny darczyńca czuje się zagubiony i nie […]

czytaj więcej »