...

Strategie fundraisingowe

Strategie fundraisingowe – sprawiają, że jednorazowy darczyńca staje się wieloletnim przyjacielem

Czy chcesz mieć darczyńców, którzy będą do Ciebie wracać? Czy to możliwe, żeby ten sam darczyńca wpłacił 3, 7, a może nawet 12 razy w ciągu roku na jedną organizację? Czy jeden darczyńca może wspierać tę samą organizację przez 10 czy 15 lat? Tak! Jeśli chcesz dowiedzieć się jak to zrobić, napisz swoją strategię fundraisingową z nami!

Strategia do indywidualnych darczyńców

Jeśli chcesz pozyskiwać fundusze od osób fizycznych, poprzez zbiórki publiczne, przelewy on-line na stronie internetowej, poprzez Facebooka, apele w mediach (TV, radio, outdoor), listy, SMSy oraz emaile – to ta strategia jest dla Ciebie.

Strategia fundraisingu korporacyjnego

Jeśli chcesz nawiązać współpracę z firmami, aby pozyskiwać od nich fundusze (darowizny lub sponsoring), dary rzeczowe (przedmioty materialne, które musisz kupować, aby organizacja mogła działać), darmowe usługi – to ta strategia jest dla Ciebie.

Strategia do indywidualnych darczyńców

Pozyskiwanie funduszy od osób fizycznych przynosi wielu organizacjom miliony złotych rocznie z darowizn i 1% podatku. Ten rodzaj fundraisingu wymaga wiedzy z marketingu i reklamy oraz znajomości narzędzi promocji.

Strategia fundraisingu będzie Twoją szczegółową mapą do osiągnięcia celu, jakim jest pozyskanie ustalonej kwoty pieniędzy. Dowiesz się z niej kogo prosić o pieniądze, w jaki sposób zwrócić się do tych ludzi z prośbą, jakie produkty fundraisingowe im zaoferować i kiedy. Co powinieneś robić miesiąc po miesiącu, aby zrealizować swój cel finansowy oraz cele pośrednie. Wdrożenie strategii spowoduje zbudowanie lojalności, dzięki czemu jednorazowy darczyńca zostanie regularnym i będzie wpłacał darowizny przez wiele lat.

Strategia fundraisingu korporacyjnego

Fundraising korporacyjny jest fundraisingiem niskonakładowym, tzn. że nie trzeba praktycznie żadnych inwestycji finansowych, aby go rozpocząć.

Lorem Biznes rządzi się swoimi prawami i są one diametralnie różne od tych panujących w NGOsach. Dlatego tak trudno organizacjom porozumieć się z firmami i nawiązać satysfakcjonującą obydwie strony współpracę. Ta strategia wyznaczy Ci kierunek działań w tym obszarze na najbliższe 12 miesięcy. Dowiesz się do których segmentów  firm masz puść z ofertą, jak ma wyglądać oferta fundraisingowa do każdego segmentu, które programy przedstawić w pierwszej kolejności oraz o jakie kwoty prosić w poszczególnych firmach. Zaczniesz działać strategicznie – tak jak robią to firmy, od których chcesz pozyskać pieniądze.

Pełna strategia fundraisingowa

Jeśli chcesz pozyskiwać fundusze i od osób indywidualnych (darowizny, 1% podatku) i od firm to dokonałeś najlepszego wybór. Ta strategia przyniesie pewną stabilizację finansową.

Nie musisz wybierać pomiędzy strategią fundraisingu do darczyńców indywidualnych lub strategią fundraisingu korporacyjnego. Dobrze ustawiony fundraisign zawiera obydwie te strategie, gdzie jedna przenika się z drugą, wzmacniając się nawzajem. Firmy chętniej wspierają organizacje, które mają wielu darczyńców indywidualnych i są znane. Darczyńcy indywidualni często dowiadują się o akcjach charytatywnych dzięki swoim ulubionym markom. Wdrożenie pełnej strategii fundraisingowej przyniesie najszybsze wyniki finansowe.

Martyna Mazela