Nie przegap szansy pozyskania funduszy od firm!  Postaw na marketing społecznie zaangażowany
20 Sie

Nie przegap szansy pozyskania funduszy od firm! Postaw na marketing społecznie zaangażowany

Chociaż pojęcie marketingu społecznie zaangażowanego (ang. cause related marketing – CRM) funkcjonuje od 40 lat, to rozkwit CRM przypada właśnie teraz. Myślę, że możemy zaryzykować stwierdzenie, iż obecnie jest to ulubiony rodzaj współpracy pomiędzy biznesem i NGO. Ostatnie lata potwierdzają rosnący trend (o czym pisaliśmy tutaj) i owocują mnóstwem ciekawych przykładów tego typu akcji np. w Body Shop, o której pisaliśmy na blogu lub firmie TOMS […]

czytaj więcej »
Nasza kampania fundraisingowa jest krytykowana! Koszmar czy wyzwanie?
31 Lip

Nasza kampania fundraisingowa jest krytykowana! Koszmar czy wyzwanie?

Kiedy wchodziłam do biura, Karolina dopadła mnie niemalże w progu: – Mamy bardzo dużo skarg od darczyńców – powiedziała, a ton jej głosu nie wróżył nic dobrego. Reszta zespołu też miała nietęgie miny. Trudno mi było uwierzyć w taki zwrot akcji. Jakiś tydzień wcześniej wystartowaliśmy z kampanią fundraisingową. Listy dotarły do większości darczyńców i już na tym jej etapie mieliśmy obiecujące efekty. Panujący w biurze nastrój […]

czytaj więcej »
3 pułapki komunikacji fundraisingowej. Nie daj się złapać!
18 Lip

3 pułapki komunikacji fundraisingowej. Nie daj się złapać!

Czy w swojej pracy fundraisera miewasz czasem poczucie, że utknąłeś w miejscu? Nie możesz dotrzeć do potencjalnych darczyńców, mimo że wszystko robisz zgodnie ze sztuką fundraisingu, opierając się na najlepszych wzorach? Dlaczego tak się dzieje? W czym tkwi problem? Przyczyn może być wiele. Jednym z powodów, dla których organizacjom non-profit trudno jest osiągnąć satysfakcjonujące efekty kampanii fundraisingowych czy założone cele finansowe, jest to, że potencjalny darczyńca czuje się zagubiony i nie […]

czytaj więcej »
Moje błędy w fundraisingu A.D. 2017
29 Maj

Moje błędy w fundraisingu A.D. 2017

Zazwyczaj piszę co robić, żeby osiągnąć sukces w pozyskiwaniu funduszy: jakie strategie realizować, jakich narzędzi fundraisingu używać, jak analizować wyniki itd. Chciałabym, żebyś wiedział, że mogę pisać o tych sprawdzonych sposobach na sukces, bo sama działam w fundraisingu od 2003 roku, zebrałam miliony złotych i nieustannie realizuję kampanie fundraisingowe. Dzięki temu wciąż uczę się nowych rzeczy. Jednak w dzisiejszym wpisie chciałabym podzielić się z Tobą moimi […]

czytaj więcej »
O segmentacji i personalizacji: fundraising & email marketing cz. II
10 Maj

O segmentacji i personalizacji: fundraising & email marketing cz. II

Pierwszą rzeczą, jaką musisz sobie uświadomić zanim zaczniesz projektować emailing jest to, że Twoi odbiorcy będą mieli do niego zupełnie inny stosunek niż do Waszej strony internetowej. Wiąże się to z charakterem komunikacji emailowej. Mimo iż często zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteśmy jednymi z wielu odbiorców wysyłki emailowej, to lubimy mieć poczucie, że dana wiadomość jest skierowana wyłącznie do nas. Wynika to z atmosfery pewnej „intymności”, […]

czytaj więcej »
Sekrety taniego fundraisingu: email marketing cz. I
19 Kwi

Sekrety taniego fundraisingu: email marketing cz. I

Email jest jedną z najtańszych i najskuteczniejszych metod pozyskiwania funduszy w Internecie – to nie ulega wątpliwości. Potrzeba jednak wiedzy i profesjonalnych narzędzi, aby osiągnąć jego wysoką efektywność. Warto zatem zadbać o 5 kluczowych aspektów email marketingu w NGO: Rozbudowywać ciepłą bazę emailingową organizacji, aktualizować ją i odpowiednio segmentować, Uczynić emailing jednym z elementów przemyślanej strategii komunikacyjnej organizacji, opartej także o inne narzędzia komunikacji, […]

czytaj więcej »