Kampanie nagrodzone Cannes Lion 2011

Dwie polskie agencje reklamowe zdobyły nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lion 2011. Wcale nie byłam zdziwiona, kiedy dowiedziałam się, że obydwie wyróżnione kampanie były kampaniami społecznymi. Brązowy Lew powędrował do Agencji Euro RSCG za akcję „Klips” dla Stowarzyszenia Amazonki, a Srebrny Lew dla Hill and Knowlton Poland za kampanię „Mam SM”. Co prawda kategorie, w których zwyciężyły kampanie, nie nazwano „kampaniami non-profit” , jednak w moim przekonaniu taką właśnie rolę spełniały.

Akcja „Klips” zwracała uwagę młodych kobiet na profilaktykę nowotworową. W bardzo sugestywny sposób, poprzez znienawidzony sygnał klipsa sklepowego, mówiła dziewczynom, które zakupiły bieliznę w H&M, że „To, co człowiek przegapi, znajdzie maszyna. Wczesny sygnał ratuje życie”. Z pewnością każda osoba, która została „złapana” na bramce sklepowej przez klips Amazonek, zapamięta tą akcję do końca życia. Szkoda tylko, że może mieć to dla niej negatywne konotacje: wyjący klips – skanowanie ciała – choroba.

newsletter

Jednak jeśli głównym problemem w tej grupie wiekowej nie jest strach przed badaniem, ale przekonanie, że jestem zdrowa, bo przecież czuję się świetnie, to z pewnością była to akcja bardzo skuteczna. No i niesłychanie kreatywna! Oby więcej takich właśnie… Obejrzyjcie film o akcji na stronie Cannes Lion. A Wam jak się podoba?

Martyna Mazela