O INSTYTUCIE

Ludzie

Martyna Żak

Martyna_Zak_fundraising

Założycielka Instytutu Fundraisingu. Konsultant, trener, fundraiser. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu.

Ponad 6 lat pracowała w największej na świecie, prywatnej organizacji non-profit: Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce, gdzie pełniła funkcję Dyrektora Marketingu i Fundraisingu. Prowadzone przez nią kampanie fundraisingowe otrzymały dwie nagrody, w jednym z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych EFFIE Awards, w kategorii non-profit, za najefektywniejsze kampanie fundraisingowe w Polsce. Odebrała także nagrodę Golden Arrow, dla Najlepszego Marketera Bezpośredniego Roku. W SOS Children’s Villages International, pracowała jako międzynarodowy konsultant ds. fundraisingu i kampanii multichannelowych, szkoląc fundraiserów z innych krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Specjalizuje się w fundraisingu oraz marketingu dla organizacji non-profit i podmiotów ekonomii społeczej, w tym w rekrutacji nowych darczyńców indywidualnych oraz korporacyjnych, kampaniach marketingu bezpośredniego (direct mailing, blind mailing, sms, e-mailing), segmentacji darczyńców w bazie danych oraz kampaniach 1% podatku. Doradza podmiotom ekonomii społecznej (spółdzielniom spocjalnym, organizacjom prowadzącym działalność gospodarczą) jak pisać realne biznes plany. Obecnie prowadzi Instytut Fundraisingu w Polsce.

Absolwentka Zarządzania i Marketingu, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Od 5 lat doradza organizacjom pozarządowym jak wdrożyć fundraising oraz prowadzić skuteczne kampanie fundraisingowe.

Doświadczenia w marketingu zdobywała pracując w międzynarodowej agencji reklamowej Ogilvy & Mather, obsługującej największe światowe marki, m.in. Dove, IBM, Sprite, Jacobs, Prince Polo. Pełniła też funkcje Kierownika Działu Marketingu i Komunikacji, w trzeciej co do wielkości, prywatnej sieci medycznej w Polsce – Centrum Medycznym ENEL-MED S.A.

Więcej na www.martynazak.pl