Fundacja DKMS doskonale wie jak współpracować z biznesem. Do udziału w swojej najnowszej kampanii namówiła sieć sklepów Biedronka oraz znanych projektantów Paprocki&Brzozowski. Jak wygląda akcja oraz czego mogą się nauczyć od Fundacji DKMS inne NGO?
Jeśli jesteście klientami sieci Biedronka, to zapewne widzieliście w sklepach poduszki i koce, opatrzone banderolą z informacją o bazie dawców Fundacji DKMS Polska. Produkty pojawiły się w sprzedaży w lipcu. Dlaczego to bardzo dobry przykład na współpracę NGO z biznesem?
Po pierwsze, Fundacja DKMS Polska, dzięki umowie z Biedronką, miała okazję dotrzeć do ogromnej grupy osób, jakimi są klienci sklepów. To inspiracja dla innych fundraiserów – planując współpracę z firmą, zwróćcie uwagę na to, ilu klientów ma firma i jak można dotrzeć do nich z akcją fundraisingową. Przedsiębiorstwa mają ogromne bazy danych, które możecie wykorzystać do promowania Waszej organizacji.
W akcję Fundacji DKMS zaangażowali się także projektanci Paprocki&Brzozowski, którzy zaprojektowali unikatowe wzory na poduszkach oraz na kocach. Do produktów została także dołączona banderola, która informowała o bazie dawców oraz o tym, że warto się w niej zarejestrować. Sami projektanci również są zarejestrowani w bazie – dzięki temu uwiarygodnili swój udział w akcji.
Głównym celem projektu było wypromowanie idei dawstwa szpiku kostnego oraz namówienie Polaków do rejestracji w bazie dawców. Czy cel udało się osiągnąć? Na pewno tak. Dzięki współpracy z jedną z największych sieci sklepów w Polsce, informacja dotarła do ogromnej liczby osób. Pomogło także włączenie do akcji znanych projektantów mody. Fundacja DKMS wraz z partnerami przedsięwzięcia zorganizowała również konferencję prasową, a akcja odbiła się szerokim echem w mediach – informowały o niej największe portale internetowe oraz gazety.
W komunikacji dotyczącej projektu, bardzo dobrze wykorzystano storytelling. Internauci mogli poznać wzruszającą opowieść o małym chłopcu, który dzięki współpracy Fundacji DKMS z Biedronką, znalazł idealnego dawcę szpiku. Cały artykuł możecie przeczytać tutaj. Zwróćcie uwagę na to, że twórcy akcji zostali w nim przedstawieni jako bohaterowie, dzięki którym udało się uratować życie chłopca. Świetny przykład wykorzystania storytellingu!
Oprócz sprzedaży poduszek i koców w sklepach, Biedronka przekazała także Fundacji DKMS 100 tys. złotych na działalność organizacji. Warto wspomnieć, że nie jest to pierwsza wspólna akcja tego typu. Już w 2014 roku projektanci Paprocki&Brzozowski przygotowali walentynkowe koce, sprzedawane w Biedronce. Idea była podobna – akcja z zeszłego roku promowała dawstwo szpiku, a dodatkowo Biedronka przekazała część zysku ze sprzedaży na cele Fundacji. Ten przykład pokazuje, że firmy są zainteresowane stałą współpracą z NGO. Warunkiem jest dobry pomysł na współpracę i wyjście z taką inicjatywą do firmy. Nie wiesz jak przygotować taką ofertę dla biznesu? Zapraszam na konsultacje, podczas których pomogę stworzyć interesujący pakiet sponsorski dla wybranej firmy.
Na podstawie: http://www.biedronka.pl/