Również dla organizacji charytatywnych jest to czas największej hojności darczyńców.Niestety nie zawsze ten czas jest dobrze wykorzystany. To właśnie listopad i grudzień są najlepszymi miesiącami na kampanie fundraisingowe, których celem jest zbiórka pieniędzy na święta dla podopiecznych. Zebrane pieniądze można przeznaczyć na kolację wigilijną dla bezdomnych, na prezenty świąteczne dla osieroconych dzieci, na wigilijne sianko dla koni i wiele, wiele więcej.
Postanowiłam się przyjrzeć możliwościom wsparcia finansowego, jakie dają organizacje darczyńcom w okresie przedświątecznym i na obecny moment wybór nie jest zbyt duży. Z pewnością wiele kampanii rozpocznie się z pierwszą połową grudnia lub tuż przez świętami. Będzie też mnóstwo zbiórek prowadzonych lokalnie przez mniejsze organizacje, które szukają pomocy poprzez znajomych i grupy dotychczasowych darczyńców.
Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych pomysłów na świąteczne kampanie fundraisingowe:
1. Polska Akcja Humanitarna
Jest to jednodniowa akcja (6 grudnia), podczas której właściciele lokali gastronomicznych (restauracji, klubów, kawiarni) przekazują 10% z obrotu na rzecz dożywiania dzieci w ramach programu Pajacyk
b) Aukcja radiowa Świątecznego Stołu Pajacyka w Radiu Kraków
Z przedmiotami biorącymi udział w Akcji wiążą się ważne historie dotyczące znanych osób,
które je podarowały. Wśród upominków znalazły się m.in. szalik bawełniany robiony na
szydełku przez Agatę Buzek, koszulka piłkarska Roberta Lewandowskiego.
Cały dochód ze sprzedaży zasili konto programu Pajacyk.
2. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
SOS Wioski Dziecięce dają darczyńcom wiele możliwości wsparcia dzieci osieroconych
podczas świąt:
Akcja skierowana jest do firm, które mogą kupić dla podopiecznych Stowarzyszenia
wymarzone prezenty gwiazdkowe na podstawie napisanych przez dzieci listów do
Mikołaja.
b) Sprzedaż charytatywnych kartek świątecznych
W okresie świątecznym SOS Wioski Dziecięce dają również możliwość wsparcia dzieci
poprzez zakup charytatywnych kartek świątecznych, z których dochód przekazywany jest
na pomoc podopiecznym.
c) Kampania „Świąteczny Sygnał SOS”
Kampania fundraisingowa, której celem jest zapewnienie Świąt Bożego Narodzenia
dzieciom opuszczonym i osieroconym. Dzieci wysyłają sygnał SOS a darczyńcy mogą
wysłać przelew na dowolną kwotę.
3. Caritas
a) kampania „Rozjaśnij dzieciom przyszłość”
Caritas daje swoim darczyńcom dwie możliwości wsparcia potrzebujących:
– Zakup świecy wigilijnej akcja pod hasłem: „Zapal Wigilijną świecę” lub poprzez SMS
charytatywny
Jeśli Twoje organizacja nie ma w rocznym planie świątecznej kampanii fundraisingowej to
mam nadzieję, że na przyszły rok macie już głowę pełną pomysłów:)