Akcja „Podwórko NIVEA” – zainspiruj się!
06 Maj

Akcja „Podwórko NIVEA” – zainspiruj się!

Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw to dla firm już nie tylko opcja,  ale konieczność. W ramach CSR coraz więcej firm współpracuje z organizacjami pozarządowymi, a także angażuje się w działalność społeczną. Jedną z najciekawszych akcji jest program marki NIVEA – „Podwórko NIVEA”. Zainspirujcie się tym świetnym pomysłem!

Na czym polega akcja? Marka NIVEA zobowiązała się do wybudowania „Podwórek NIVEA”,  tj. rodzinnych placów zabaw, w 40 lokalizacjach w Polsce. Do akcji mogła się zgłosić każda gmina oraz spółdzielnia mieszkaniowa – jedynym warunkiem było dysponowanie przestrzenią, na której można wybudować plac zabaw. Do walki o podwórko zgłoszono niemal 1000 lokalizacji z całej Polski. O tym, które lokalizacje wygrają, zadecydują internauci. Do końca maja, za pomocą strony internetowej, można oddawać głos na wybraną lokalizację.

Akcji marki NIVEA nie da się przeoczyć – od pewnego czasu wpisy na ten temat pojawiają się w niemal wszystkich regionalnych i lokalnych serwisach. Dzięki akcji, marka dotarła do tysięcy osób i zapewniła sobie świetną promocję. Mieszkańcy, którzy walczą o plac zabaw właśnie w ich okolicy, zapraszają do akcji swoich znajomych oraz rodziny. Niektóre gminy przygotowały specjalne materiały reklamowe – ulotki, plakaty – poprzez które zachęcają do głosowania na odpowiednią lokalizację.

„Podwórko NIVEA” nie ma być tylko zwykłym placem zabaw, ale przede wszystkim miejscem rodzinnych spotkań. Dzięki akcji, marka NIVEA wykreowała się jako firma wspierająca rozwój rodzin. Wybierając mechanizm, w którym to internauci decydują o tym, gdzie stanie podwórko, firma zaktywizowała lokalne społeczności. W końcu to wyłącznie od nich zależy lokalizacja placów zabaw.

Akcja marki NIVEA pokazuje, że warto zadbać o komunikację z lokalnymi społecznościami. Zwłaszcza małe oraz średnie organizacje pozarządowe powinny poszukać potencjalnych darczyńców na lokalnym terenie. Kluczem do sukcesu „Podwórka NIVEA” jest właśnie zaktywizowanie lokalnych społeczności – ludzie bardzo chętnie zaangażowali się w promowanie akcji. Weźcie z tego przykład i zaktywizujcie lokalną społeczność do pomocy Waszej organizacji!

Na podstawie: www.nivea.pl

O Autorze

Martyna Mazela
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w fundraisingu zdobywała pracując przez 6 lat jako Fundraising Manager, a następnie Dyrektor Fundraisingu i Marketingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pozyskała miliony złotych oraz dziesiątki tysięcy darczyńców indywidualnych i setki firm do współpracy. Obecnie prowadzi konsultacje z fundraisingu, pisze strategie fundraisingowe i biznes plany fundraisingowe oraz realizuje kampanie fundraisingowe dla wielu polskich organizacji pozarządowych. Więcej na martynazak.com

Napisz komentarz