Czy pora roku ma wpływ na hojność darczyńców?
27 listopad

Czy pora roku ma wpływ na hojność darczyńców?

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Jest to ten magiczny moment w roku, kiedy czas na chwilę staje w miejscu i daje możliwość refleksji, spędzenia pięknych chwil w gronie rodziny. Jest to również czas kiedy ludzie poddają się atmosferze „szału” zakupów i z ogromną przyjemnością dzielą się prezentami. W okresie przedświątecznym wszelkie oszczędności mają prawo zostać wydane:)

Również dla organizacji charytatywnych jest to czas największej hojności darczyńców.Niestety nie zawsze ten czas jest dobrze wykorzystany. To właśnie listopad i grudzień są najlepszymi miesiącami na kampanie fundraisingowe, których celem jest zbiórka pieniędzy na święta dla podopiecznych. Zebrane pieniądze można przeznaczyć na kolację wigilijną dla bezdomnych, na prezenty świąteczne dla osieroconych dzieci, na wigilijne sianko dla koni i wiele, wiele więcej.

Postanowiłam się przyjrzeć możliwościom wsparcia finansowego, jakie dają organizacje darczyńcom w okresie przedświątecznym i na obecny moment wybór nie jest zbyt duży. Z pewnością wiele kampanii rozpocznie się z pierwszą połową grudnia lub tuż przez świętami. Będzie też mnóstwo zbiórek prowadzonych lokalnie przez mniejsze organizacje, które szukają pomocy poprzez znajomych i grupy dotychczasowych darczyńców.

doradztwo nieskutecznie

Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych pomysłów na świąteczne kampanie fundraisingowe:

1. Polska Akcja Humanitarna

a) Świąteczny stół Pajacyka

Jest to jednodniowa akcja (6 grudnia), podczas której właściciele lokali gastronomicznych (restauracji, klubów, kawiarni) przekazują 10% z obrotu na rzecz dożywiania dzieci w ramach programu Pajacyk

21197f7c984b36c9582c71963eb2a180_w_680_h_680_c_0

b) Aukcja radiowa Świątecznego Stołu Pajacyka w Radiu Kraków

Z przedmiotami biorącymi udział w Akcji wiążą się ważne historie dotyczące znanych osób,

które je podarowały. Wśród upominków znalazły się m.in. szalik bawełniany robiony na

szydełku przez Agatę Buzek, koszulka piłkarska Roberta Lewandowskiego.

Cały dochód ze sprzedaży zasili konto programu Pajacyk.

6904db7622adf3520344bfbffa492554_w_680_h_680_c_0

2. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce

SOS Wioski Dziecięce dają darczyńcom wiele możliwości wsparcia dzieci osieroconych

podczas świąt:

a) Akcja Mikołaj

Akcja skierowana jest do firm, które mogą kupić dla podopiecznych Stowarzyszenia

wymarzone prezenty gwiazdkowe na podstawie napisanych przez dzieci listów do

Mikołaja.

LIST004-b8b3c0bc

b) Sprzedaż charytatywnych kartek świątecznych

W okresie świątecznym SOS Wioski Dziecięce dają również możliwość wsparcia dzieci

poprzez zakup charytatywnych kartek świątecznych, z których dochód przekazywany jest

na pomoc podopiecznym.

mozesz-podarowac-dzieciom-szczesliwe-dziecinstwo-i-rodzinne-swieta

c) Kampania „Świąteczny Sygnał SOS”

Kampania fundraisingowa, której celem jest zapewnienie Świąt Bożego Narodzenia

dzieciom opuszczonym i osieroconym. Dzieci wysyłają sygnał SOS a darczyńcy mogą

wysłać przelew na dowolną kwotę.

xmass2013_3

3. Caritas

a) kampania „Rozjaśnij dzieciom przyszłość”

Caritas daje swoim darczyńcom dwie możliwości wsparcia potrzebujących:

– Zakup świecy wigilijnej akcja pod hasłem: „Zapal Wigilijną świecę” lub poprzez SMS

charytatywny

caritas

Jeśli Twoje organizacja nie ma w rocznym planie świątecznej kampanii fundraisingowej to

mam nadzieję, że na przyszły rok macie już głowę pełną pomysłów:)

O Autorze

Martyna Mazela
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w fundraisingu zdobywała pracując przez 6 lat jako Fundraising Manager, a następnie Dyrektor Fundraisingu i Marketingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pozyskała miliony złotych oraz dziesiątki tysięcy darczyńców indywidualnych i setki firm do współpracy. Obecnie prowadzi konsultacje z fundraisingu, pisze strategie fundraisingowe i biznes plany fundraisingowe oraz realizuje kampanie fundraisingowe dla wielu polskich organizacji pozarządowych. Więcej na martynazak.com

Napisz komentarz