Czy Wasza organizacja jest gotowa do współpracy z biznesem?

Chciałbyś pozyskać darczyńców biznesowych, ale nie jesteś pewien, czy Wasza organizacja jest do tego dobrze przygotowana? Oto wskazówki, które pomogą odnieść sukces w fundraisingu korporacyjnym.

Znajdź kogoś, kto ma predyspozycje do negocjacji

Fundraiser pracujący dla Waszej organizacji może mieć duże doświadczenie w zbieraniu funduszy przez internet, ale czy posiada zestaw niezbędnych cech i umiejętności potrzebnych do negocjacji z biznesem? Potrzebujesz kogoś, kto nie tylko zna lokalne środowisko biznesowe, ale będzie jednocześnie sprzedawcą, copywriterem, negocjatorem i managerem projektu. Co więcej, musi to być osoba kreatywna i z zacięciem marketingowym.

Włącz cały zespół do pomocy

Zdobycie sponsorów to nie sukces jednej osoby, ale całej organizacji. Fundraising korporacyjny to przede wszystkim praca zespołowa – każdy pracownik organizacji powinien być aktywnie włączony w pozyskiwanie sponsorów. Zwłaszcza osoby z Zarządu muszą aktywnie włączyć się w ten proces udostępniając swoje kontakty w biznesie oraz biorąc udział w spotkaniach na wysokim szczeblu. 

Skup się na firmach, które znasz

Do jakich firm wyjść z propozycją współpracy? Najlepiej do tych, z którymi miałeś okazję współpracować już wcześniej. Jeśli takich nie ma, poświęć czas na znalezienie firmy, która może zidentyfikować się z działalnością Waszej organizacji. Pomyśl o tym, co możesz zaproponować sponsorowi oraz znajdź wspólny grunt pod przyszłą współpracę. Ponadto… nic nie działa w biznesie tak dobrze jak osobiste kontakty. Przecież zaufanie to waluta przyszłości – pisze Michał Szafrański.

Poświęć czas na poznanie firmy

Nawiązanie współpracy z biznesem oraz przygotowanie umowy dotyczącej partnerstwa może trwać miesiącami. Warto poświęcić czas na lepsze poznanie firmy, z którą chcesz nawiązać współpracę – to pozwoli przygotować ofertę dostosowaną do jej strategii CSR i komunikacji marketingowej. Ten etap jest niezwykle ważny, dlatego nie pozwól sobie na jego ominięcie. Takie zrobienie dobrego „wywiadu” przed przygotowaniem oferty uchroni Cię przed popełnieniem błędów na spotkaniu. 

Przygotuj produkt dla biznesu

Kluczem do skutecznego znalezienia sponsora jest przedstawienie firmie oferty „skrojonej” do jej potrzeb i strategii CSR. Sponsor musi czuć, iż jego pomoc jest spójna z komunikacją marketingową, a także ma realny wpływ na otoczenie oraz niesie pomoc potrzebującym. Jak stworzyć taką ofertę, dostosowaną do celów zarówno organizacji oraz sponsora, dowiesz się z ebooka „Jak napisać atrakcyjną ofertę sponsorską”.

Na podstawie: http://www.charitychoice.co.uk/

Martyna Mazela