...

Emailing. Czy znasz tańsze narzędzie fundraisingu?

Emailing. Czy znasz tańsze narzędzie do pozyskiwania pieniędzy od darczyńców? Bo ja nie.

Co musisz zrobić, aby wysłać emailing do darczyńców w prośbą o wsparcie finansowe? Przygotować landing page, a potem email fundraisingowy, który wysyłasz jednym kliknięciem do tysięcy osób, dzięki systemom emailingowym typu Freshmail, GetResponse czy Mailerlite. Po takiej wysyłce w ciągu kilku dni możesz zobaczyć na koncie swojej organizacji nawet dziesiątki tysięcy złotych z darowizn. Aby ten cudowny scenariusz mógł się zrealizować, trzeba spełnić jeden, ale za to podstawowy warunek: mieć swoją „ciepłą” bazę emailingową.

„Ciepła” baza emailingowa, czyli nie kupiona na Allegro albo w innym miejscu, tylko budowana systematycznie, własnymi kampaniami. Jest ciepła, a nie zimna, bo to baza osób, które same wyraziły zainteresowanie Waszą organizacją i mają relację z Waszą fundacją lub stowarzyszeniem. Niestety większość NGOsów nie buduje „ciepłych” baz emailingowych, ani nie zaprząta sobie głowy zbieraniem danych o swoich sympatykach oraz darczyńcach. Jest to ogromny błąd, którego najczęstszym powodem jest brak wiedzy z fundraisingu oraz finansowanie jedynie ze źródeł publicznych.

Dane z 2017 roku pokazują, że w przypadku fundraisingu online – to właśnie emailing jest narzędziem, które przynosi organizacjom najwyższą średnią wpłatę darowizny. Spójrz na tabelkę poniżej. Wynika z niej, że średnia darowizna wpłacona z emailingu wynosi ok. 175 dolarów, zaś z social mediów niecałe 50 dolarów. Dane przedstawia najnowszy raport M + R Benchmarks za 2017.

Co więcej, emaile fundraisingowe mają najwyższą konwersję ze wszystkich kanałów on-line’owych i są na drugim miejscu pod względem wartości „sprzedaży”, czyli sumy przekazanych darowizn, co pokazuje poniższa tabela.

Kolejnym ciekawym trendem jest wzrost przychodów z darowizn regularnych on-line aż o 23% w 2017 roku. W Polsce jeszcze niewiele organizacji daje swoim darczyńcom taką możliwość na stronie www, jednak warto to zrobić, bo jak widać, darczyńcy coraz częściej z tego korzystają. Dla organizacji pozarządowej to najlepszy z możliwych rodzajów wsparcia: ustalona kwota darowizny trafia regularnie, raz w miesiącu na konto NGO i to bez żadnego udziału organizacji. Wystarczy, że darczyńca raz uruchomi cykliczną płatność i potem działa to już do odwołania.

W zeszłym roku Instytut Fundraisingu przygotował dla jednego ze swoich klientów  kampanię fundraisingową w internecie, której celem było pozyskanie regularnych darczyńców i wyniki okazały się bardzo obiecujące. Jednak należy zaznaczyć, że organizacja ta posiadała swoją „ciepłą” bazę emailingową oraz adresową, co pozwoliło na osiągnięcie dobrego wyniku kampanii. Jeśli Twoja organizacja jest zainteresowana przygotowaniem kampanii fundraisingowej napisz emaila na kontakt@i-fr.pl

Mam nadzieję, że przekonałam Cię do budowania „ciepłej” bazy emailingowej”:
  1. emailing jest najtańszym narzędziem pozyskiwania darowizn jednorazowych oraz regularnych,
  2. średnia darowizna z emailingu jest wyższa niż z innych kanałów,
  3. wpłaty z emailingów stanowią średnio 26% wszystkich przychodów online

Jeśli prowadzisz email marketing w swojej organizacji, sprawdź czy Twoje wyniki są lepsze niż średnia na rynku NGOs w USA:

  • Konwersja na stronie landing page – procent odwiedzających, którzy wpłacili darowiznę – 8%
  • Wskaźnik otwieralności emaili (Open rate) – 15%
  • Przychody z emailingów 26%
  • Wskaźnik odpowiedzi przy emailach typy advocacy – 1,6%
  • Wskaźnik odpowiedzi przy emailach fundraisingowych – 0,05%
  • Z wysyłki każdego 1000 emaili fundraisingowych, organizacje pozyskały 36 dolarów.

Jeśli chciałbyś nauczyć się pisania emaili fundraisingowych, które pozyskują wiecej pieniędzy możesz kupić w naszym sklepie e-booka „Jak pisać emaile fundraisignowe, które zbierają miliony” >>>

Martyna Mazela