Jakie kryteria powinny decydować o wyborze partnera do kampanii społecznej?
21 Lis

Jakie kryteria powinny decydować o wyborze partnera do kampanii społecznej?

Czy słyszeliście o kampanii społecznej „Czytam sobie” przygotowanej przez Wydawnictwo Egmont Polska, która ma na celu propagowanie czytelnictwa wśród dzieci? Zaangażowało się w nią wiele gwiazd, które przekonują, że czytanie rozwija wyobraźnię, inteligencję,  a przede wszystkim może być świetną zabawą. Sami zobaczcie:

Trudno się nie zgodzić:) w dobie komputeryzacji czytanie wśród najmłodszych zaczyna zanikać. Nie trzeba się wysilać i ćwiczyć wyobraźni, ponieważ gry komputerowe i telewizja podają wszystko jak na tacy. Patronem honorowym akcji jest Biblioteka Narodowa, a partnerami Empik, TVP1, Claudia oraz wiele portali o tematyce dziecięcej i literackiej. Cała kampania wydaje się być bardzo trafna i spójna.

Do akcji dołączył także również McDonald’s: od pewnego czasu do zestawów dla dzieci „Happy Meal” dodawane są książki. Jest to bardzo fajna inicjatywa, ponieważ zamiast zabawek, które mogą szybko się znudzić, dzieci dostają coś znacznie bardziej wartościowego. Z drugiej strony nasuwają się wątpliwości: czy założenie, że zachęcamy dzieci do czytania, zabierając je na fast food wpływa pozytywnie na odbiór kampanii?

doradztwo strategia biznes

Partner kampanii powinien reprezentować wartości zgodne z misją organizacji. Z tego właśnie powodu NGOs  zajmujące się dziećmi nie powinny wchodzić we współpracę z producentami papierosów, alkoholu czy firm, w których wykorzystuje się pracę dzieci. Ciekawi zatem jesteśmy jakie jest Wasze zdanie na temat współpracy z firmami oferującymi fast food lub producentami napojów energetycznych?

Jakie kryteria przyjmujecie wybierając partnera do kampanii społecznej?

O Autorze

Martyna Żak
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w fundraisingu zdobywała pracując przez 6 lat jako Fundraising Manager, a następnie Dyrektor Fundraisingu i Marketingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pozyskała miliony złotych oraz dziesiątki tysięcy darczyńców indywidualnych oraz setki firm do współpracy. Obecnie prowadzi konsultacje z fundraisingu, pisze strategie fundraisingowe i biznes plany fundraisingowe oraz realizuje kampanie fundraisingowe dla wielu polskich organizacji pozarządowych. Więcej na martynazak.com

Napisz komentarz