Sekrety taniego fundraisingu: email marketing cz. I
19 Kwi

Sekrety taniego fundraisingu: email marketing cz. I

Email jest jedną z najtańszych i najskuteczniejszych metod pozyskiwania funduszy w Internecie – to nie ulega wątpliwości. Potrzeba jednak wiedzy i profesjonalnych narzędzi, aby osiągnąć jego wysoką efektywność. Warto zatem zadbać o

5 kluczowych aspektów email marketingu w NGO:

  • Rozbudowywać ciepłą bazę emailingową organizacji, aktualizować ją i odpowiednio segmentować,
  • Uczynić emailing jednym z elementów przemyślanej strategii komunikacyjnej organizacji, opartej także o inne narzędzia komunikacji,
  • Oferować odbiorcom wartościowe, ciekawe, angażujące i SPERSONALIZOWANE treści,
  • Zadbać o maksymalnie prosty i przejrzysty projekt emaila oraz jasny przekaz komunikacyjny w wiadomości,
  • Testować i optymalizować przekaz komunikacyjny, projekt, nadawcę oraz weryfikować ich skuteczność.

Od czego zacząć emailing w fundraisingu?

Jeśli Twoja baza emailingowa odbiorców liczy więcej niż 50 osób i chcesz tę listę systematycznie powiększać, warto pomyśleć o skorzystaniu z jednej z dostępnych na rynku platform do wysyłek email marketingowych.

Platformy dysponują funkcjonalnościami, które pozwalają zautomatyzować wiele czasochłonnych czynności i tym samym pomagają w fundraisingu.

Umożliwiają zarządzanie naszą bazą e-mailową i odpowiednie jej segmentowanie. Upraszczają zapis na listę subskrybentów oraz wypis z listy emailingowej. Dają możliwość ustawienia czasu wysyłki z dużym wyprzedzeniem.
Pozwalają szybko i w intuicyjny sposób stworzyć atrakcyjny projekt emaila. I nie musisz wcale znać się na kodowaniu HTML, by sobie z tym poradzić, ponieważ platformy te dysponują gotowymi i prostymi w edycji szablonami.

Platformy do wysyłek email marketingowych umożliwiają też daleko idącą personalizację wiadomości email. Możesz tak zbudować przekaz, by adresat wiadomości poczuł, że wiadomość została przygotowana i wysłana specjalnie do niego. A jednocześnie dzięki odpowiednim algorytmom automatycznie w ciągu kilku sekund wysłać spersonalizowane emaile do kilkuset, kilku tysięcy czy nawet milionów odbiorców. Dzięki nim możesz przeprowadzać testy (np. skuteczności różnych wersji tematów jednego maila, czasu wysyłki itp.) i badać efektywność wysłanych emailingów, dzięki dostępnym w platformie narzędziom analitycznym i raportom.

Platformy do wysyłek email marketingowych dysponują także rozwiązaniami, które pomagają spełnić warunki polityki antyspamowej (np. procedura double opt-in przy zapisie do newslettera).

I w końcu – co bardzo ważne – łatwo te narzędzia zintegrować ze stroną internetową organizacji.

Platformy emailingowe polecane przez Instytut Fundraisingu

W Polsce jest kilka platform emailingowych, z których korzystają organizacje pozarządowe oraz biznes. Wśród nich warto wymienić: GetResponse, Freshmail, MailChimp czy MailerLite. Ich ceny i funkcjonalności nieznacznie się różną. Być może używasz już z którejś z nich, a może dopiero poszukujesz platformy, najlepiej spełniającej Twoje oczekiwania.

W kolejnych wpisach na naszym blogu zaprezentujemy te, z których dotąd korzystaliśmy, ich wybrane funkcjonalności, zalety, czasem wady oraz kwestie, na które warto zwrócić uwagę przed wdrożeniem danego rozwiązania w Twojej organizacji pozarządowej.

Nowoczesny fundraising korzysta z emailingów w sposób przemyślany i skuteczny. Twoja NGO też może zbierać więc funduszy dzięki tej wiedzy.

O Autorze

Agnieszka Szafrańska
Agnieszka Szafrańska, fundraiserka z wieloletnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat pracowała dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, organizacji pozarządowej działającej w międzynarodowych strukturach. Obecnie pracuje w dziale marketingu jednej z wiodących na polskim rynku firm oferujących prywatną opiekę medyczną. Specjalizuje się w marketingu bezpośrednim oraz digital marketingu.