...

Ta mała zmiana tekstu zwiększy natychmiast liczbę darowizn

Myślę, że każdy, kto czyta ten tekst, oprócz tego, że jest fundraiserem jest też darczyńcą. Przynajmniej mam taką nadzieję! Jeśli spytam się czy chciałbyś wiedzieć, na co konkretnie zostaną wydane Twoje pieniądze z darowizny, to zakładam, że odpowiedź brzmi: tak! A czy traktujesz swoich darczyńców, tak jak Ty sam chciałbyś być potraktowany?

Darczyńca cenia przejrzystość. Kiedy stoisz po drugiej stronie barykady i jesteś osobą pozyskującą fundusze to często o tym zapominasz. Piszesz komunikat fundraisingowy, który jest niejasny, mało konkretny, nie pokazuje darczyńcy wprost, na co ma wpływ jego darowizna, ani co jego wpłata rzeczywiście zmieni w sytuacji potrzebujących. Znając dobrze działania swojej organizacji zapominasz, że inni praktycznie nie mają o nich ŻADNEGO pojęcia! Tobie się wydaje, że przecież ciągle o tym piszecie na Facebooku, w aktualnościach i mówicie w wywiadach. W praktyce ludzie są zasypywani codziennie setkami informacji! Dlatego nie wystarczy powiedzieć, że darowizna zostanie przekazana na potrzebujące dzieci, chore zwierzęta czy realizację misji fundacji…

Czy u Ciebie w organizacji też tak jest, że wydajecie pieniądze na kolejne reklamy, działania w social media i PRowe, które mają przyciągąć darczyńców na stronę www i ludzie wchodzą na tę stronę… ale nie dokonują żadnej wpłaty darowizny. Dziwisz się dlaczego tak jest? Huston! Mamy problem!

Zapisz się na webinar z fundraisingu on-line >>

Test A/B dla podstrony wpłat. Dotarłam do ciekawego eksperymentu, który pokazał, że kluczem do podniesienia liczby darowizn on-line poprzez stronę www jest przejrzystość komunikatu fundraisingowego. Niby oczywiste, ale żeby aż o 262 % ! Efekt WOW! W tym teście A/B połowa użytkowników internetu została skierowana na podstronę A – landing page A, na której trwała zbiórka funduszy na działania statutowe określone celem, zaś druga połowa użytkowników trafiła na landing page B, na którym przekaz komunikacyjny został mocno doprecyzowany i przejrzysty, choć był na ten sam cel co na stronie A.

Wynik testu. Po zakończeniu testu odnotowano, że zwiększenie przejrzystości komunikatu na stronie B radykalnie zwiększyło liczbę natychmiastowych darowizn z tej podstrony — aż o 262%! To niesamowity wzrost przychodów z fundraisingu on-line. Zachęcam Cię do zastosowania tej rekomendacji jak najszybciej. Wystarczy przecież tylko zmienić tekst na jednej z podstron, na której zbierasz pieniądze.

Jeśli chciałabyś poznać dokładniej wyniki tego testu oraz dowiedzieć się co napisano w tekście na podstronie B, która uzyskała większą liczbę darowizn o 262%  to zapisz się na mój webinar, który poprowadzę już 10 listopada br.

Zapisz się na webinar z fundraisingu on-line >>

Martyna Mazela