Darczyńca cenia przejrzystość. Kiedy stoisz po drugiej stronie barykady i jesteś osobą pozyskującą fundusze to często o tym zapominasz. Piszesz komunikat fundraisingowy, który jest niejasny, mało konkretny, nie pokazuje darczyńcy wprost, na co ma wpływ jego darowizna, ani co jego wpłata rzeczywiście zmieni w sytuacji potrzebujących. Znając dobrze działania swojej organizacji zapominasz, że inni praktycznie nie mają o nich ŻADNEGO pojęcia! Tobie się wydaje, że przecież ciągle o tym piszecie na Facebooku, w aktualnościach i mówicie w wywiadach. W praktyce ludzie są zasypywani codziennie setkami informacji! Dlatego nie wystarczy powiedzieć, że darowizna zostanie przekazana na potrzebujące dzieci, chore zwierzęta czy realizację misji fundacji…
Czy u Ciebie w organizacji też tak jest, że wydajecie pieniądze na kolejne reklamy, działania w social media i PRowe, które mają przyciągąć darczyńców na stronę www i ludzie wchodzą na tę stronę… ale nie dokonują żadnej wpłaty darowizny. Dziwisz się dlaczego tak jest? Huston! Mamy problem!
Zapisz się na webinar z fundraisingu on-line >>
Test A/B dla podstrony wpłat. Dotarłam do ciekawego eksperymentu, który pokazał, że kluczem do podniesienia liczby darowizn on-line poprzez stronę www jest przejrzystość komunikatu fundraisingowego. Niby oczywiste, ale żeby aż o 262 % ! Efekt WOW! W tym teście A/B połowa użytkowników internetu została skierowana na podstronę A – landing page A, na której trwała zbiórka funduszy na działania statutowe określone celem, zaś druga połowa użytkowników trafiła na landing page B, na którym przekaz komunikacyjny został mocno doprecyzowany i przejrzysty, choć był na ten sam cel co na stronie A.
Wynik testu. Po zakończeniu testu odnotowano, że zwiększenie przejrzystości komunikatu na stronie B radykalnie zwiększyło liczbę natychmiastowych darowizn z tej podstrony — aż o 262%! To niesamowity wzrost przychodów z fundraisingu on-line. Zachęcam Cię do zastosowania tej rekomendacji jak najszybciej. Wystarczy przecież tylko zmienić tekst na jednej z podstron, na której zbierasz pieniądze.
Jeśli chciałabyś poznać dokładniej wyniki tego testu oraz dowiedzieć się co napisano w tekście na podstronie B, która uzyskała większą liczbę darowizn o 262% to zapisz się na mój webinar, który poprowadzę już 10 listopada br.