Fundraiserzy Stowarzyszenia postanowili wykorzystać fakt, że hurtownia Makro posiada ogromną bazę klientów i dotrzeć do nich z akcją „Kup indeks”. W ostatniej przesyłce reklamowej Makro, jak i na ich stronie www, można znaleźć informacje o prowadzonej kampanii fundraisingowej Stowarzyszenia Wiosna. Niestety sama hurtownia nie informuje oficjalnie o wspópracy ze swoim pozarządowym partnerem w informacji prasowej, ani na www. Myślę, że ostatecznie jest się czym pochwalić. Poza tym, powinno się poinformować klientów skąd w mailingu znalazła się ulotka z prośbą o ufundowanie indeksu dzieciakom. Jednak takiej informacji ze strony Makro nigdzie nie udało mi się znaleźć. A szukałam! Mniemam jednak, że ta ulotka nie znalazła się przypadkowo, tylko za porozumieniem stron 😉
Pomysł z wykorzystaniem baz danych partnerów korporacyjnych nie jest generalnie nowy w fundraisingu. Jednak w Polsce jest on rzadko wykorzystywany przez organizacje charytatywne. Szkoda, bo przecież taki co-branded mailing, czyli mailing na którym odbiorca znajduje dwa logoypy: firmy i organizacji pozarządowej, to świetne rozwiązanie dla obydwu partnerów. NGOs dociera do szerokiego grona nowych, potencjalnych darczyńców bardzo tanim kosztem, a firma buduje swój wizerunek podmiotu odpowiedzialnego społecznie, praktycznie za darmo. Jak to mówią anglicy Win- Win situation. No a czy jest ktoś, kto nie lubi wygrywać?