Stowarzyszenie Wiosna i corporate fundraising

Jako, że jestem klientem firmy Makro Cash and Carry, a firma ta swoją komunikację marketingową opiera głównie na direct marketingu, to otrzymuję co drugi tydzień, tak zwaną „gazetkę promocyjną”. Właściwie jest to paczka, zawierająca kilka różnych gazetek, których tematyka jest dla mnie zawsze dość nieodgadniona. Jednak to nie marketing Makro jest tematem dzisiejszego wpisu, ale fundraising Stowarzyszenia Wiosna.

Fundraiserzy Stowarzyszenia postanowili wykorzystać fakt, że hurtownia Makro posiada ogromną bazę klientów i dotrzeć do nich z akcją  „Kup indeks”. W ostatniej przesyłce reklamowej Makro, jak i na ich stronie www, można znaleźć informacje o prowadzonej kampanii fundraisingowej Stowarzyszenia Wiosna. Niestety sama hurtownia nie informuje oficjalnie o wspópracy ze swoim pozarządowym partnerem  w informacji prasowej, ani na www. Myślę, że ostatecznie jest się czym pochwalić. Poza tym, powinno się poinformować klientów skąd w mailingu znalazła się ulotka z prośbą o ufundowanie indeksu dzieciakom. Jednak takiej informacji ze strony Makro nigdzie nie udało mi  się znaleźć. A szukałam!  Mniemam jednak, że ta ulotka nie znalazła się przypadkowo, tylko za porozumieniem stron 😉

doradztwo strategia biznes

Pomysł z wykorzystaniem baz danych partnerów korporacyjnych nie jest generalnie nowy w fundraisingu. Jednak w Polsce jest on rzadko wykorzystywany przez organizacje charytatywne.  Szkoda, bo przecież taki co-branded mailing, czyli mailing na którym odbiorca znajduje dwa logoypy: firmy i organizacji pozarządowej,  to świetne rozwiązanie dla obydwu partnerów. NGOs dociera do szerokiego grona nowych, potencjalnych darczyńców bardzo tanim kosztem, a firma buduje swój wizerunek podmiotu odpowiedzialnego społecznie, praktycznie za darmo. Jak to mówią anglicy Win- Win situation. No a czy jest ktoś, kto nie lubi wygrywać?

Martyna Mazela