Atrakcyjna oferta sponsorska
21 Paź

Atrakcyjna oferta sponsorska

Czy istnieją sprawdzone metody na nawiązanie współpracy z firmami? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że jednym z najważniejszych elementów w zdobywaniu sponsorów jest atrakcyjna oferta sponsorska. Aby przekonać firmę do współpracy, trzeba najpierw udowodnić, że organizacja ma jakaś konkretną propozycję i jest profesjonalnym oraz wiarygodnym partnerem. Najlepszym sposobem na to jest właśnie dobrze przygotowana oferta sponsorska.

Ponad 100 000 fundacji i stowarzyszeń działa na polskim rynku i nieustannie zgłasza się do firm o pieniądze. Niestety niewiele z nich wie jak przygotować dobrą ofertę współpracy. Ludzie z biznesu wciąż skarżą się na brak przygotowania NGO do rozmów z firmami.

Najczęściej wygląda to tak, że dzwoni jakaś pani z fundacji i prosi o spotkanie. Umawiamy się z 2 tygodniowym wyprzedzeniem, a potem przychodzą do nas do biura 2- 3 osoby zupełnie nieprzygotowane, które tracą mój czas. Jeśli fundacja chce od naszej firmy pieniędzy, to najpierw powinna przedstawić ciekawą propozycję – mówi Jarek, Kierownik Marketingu jednej z dużych firm w Warszawie. Takich nieudanych spotkań odbyłem już 3 i od tamtej pory nie umawiam się z fundacjami. Proszę od razu o przesłanie oferty emailem – przyznaje.

Przygotowanie oferty dla biznesu podlega konkretnym regułom. Chcesz pozyskać pieniądze od firm? Nie zgaduj, nie próbuj iść na żywioł, nie spal pierwszego kontaktu!  Wyróżnij się i zaskocz sponsora swoim profesjonalizmem – przygotuj ofertę sponsorską!

Kup podręcznik   „Jak przygotować atrakcyjną ofertę sponsorską?” i przygotuj swoją ofertę wg. sprawdzonych zasad. W publikacji Instytutu Fundraisingu znajdziesz dokładne wytyczne,  jak krok po kroku przygotować ofertę sponsorską:

  • 7 niezbędnych elementów oferty sponsorskiej,
  • przygotowanie oferty sponsorskiej pod kątem grafiki i prezentacji zawartości,
  • pakiety sponsorskie – jak i dlaczego je przygotować,
  • jakie korzyści zaproponować firmie w ofercie sponsorskiej,
  • jakie błędy są najczęściej popełniane w ofertach sponsorskich i jak ich uniknąć.

Abyś przekonał się, czy nasz ebook, to wiedza, której potrzebujesz w przystępnej i zrozumiałej formie, poniżej znajdziesz fragment pierwszego rozdziału podręcznika:

ROZDZIAŁ 1: 7 ELEMENTÓW OFERTY SPONSORSKIEJ

Oferta sponsorska powinna być zwięzła i konkretna. Co powinno się w niej znaleźć? Na co zwracają uwagę firmy? Istnieje 7 elementów, które powinna zawierać każda oferta. Każdy element powinien być wyeksponowany i zaprezentowany w oddzielnym rozdziale oferty, pod poniższym tytułem.  
Element nr 1. Szczegółowy opis projektu
Od czego zacząć ofertę sponsorską? Najlepszym rozwiązaniem jest szczegółowe opisanie projektu, na który zbieramy fundusze. Po pierwsze, trzeba wytłumaczyć o co chodzi w projekcie – na czym on polega i jaki jest jego główny cel. Pamiętaj, że ludzie z biznesu lubią konkrety, liczby, wyniki i dane. Bardzo ważne jest określenie grupy docelowej projektu, tzn. do kogo projekt będzie skierowany. Grupa docelowa Twojego projektu może być jednocześnie grupą docelową klientów dla Waszego sponsora, dlatego warto także podać przewidywaną liczbę uczestników lub beneficjentów. Kolejnym elementem jest harmonogram projektu, czyli plan realizacji z zaznaczonymi datami. Dla sponsora ważną informacją jest także to, w jaki sposób projekt będzie promowany w mediach. Dlatego trzeba mieć przygotowany plan promocji z wyszczególnionymi działaniami reklamowymi oraz PR-owymi. Już w pierwszym punkcie oferty sponsorskiej firma może mieć wiele pytań dotyczących samego projektu, dlatego warto dobrze go opisać i być przygotowanym na dodatkowe, szczegółowe pytania podczas spotkania.
Element nr 2. Dlaczego ten sponsor?
W kolejnym rozdziale oferty sponsorskiej należy uargumentować dlaczego wybraliście do współpracy właśnie tą, a nie inną firmę. Argumenty muszą zawierać odniesienie do przynajmniej jednego z wymienionych zagadnień dotyczących firmy: misji, wizji, marki, grupy docelowej, CSRu, marketingu, PRu.  Potencjalny sponsor na pewno będzie chciał wiedzieć z jakiego powodu zwróciliście się o pomoc do niego, a nie do innych przedsiębiorstw… 

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się co dalej wpisać w ofercie sponsorskiej, kup nasz e-podręcznik, a otrzymasz 3 produkty:

  • e-book zawierający 30 stron bezcennej wiedzy nt. przygotowania profesjonalnej oferty sponsorskiej,
  • przykład gotowej oferty sponsorskiej, czyli wzór oferty sponsorskiej,
  • BONUS w postaci szablonu prezentacji Power Point do przygotowania własnej oferty sponsorskiej,  – w prezentacji masz gotowe slajdy z wpisanymi tytułami, które wystarczy tylko uzupełnić według wskazówek z podręcznika. Prościej już nie będzie!
KUP E-PODRĘCZNIK w naszym sklepie internetowym tutaj

O Autorze

Martyna Żak
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w fundraisingu zdobywała pracując przez 6 lat jako Fundraising Manager a następnie Dyrektor Fundraisingu i Marketingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pozyskała miliony złotych oraz dziesiątki tysięcy darczyńców dla stowarzyszenia. Obecnie prowadzi konsultacje i kampanie fundraisingowe dla wielu polskich organizacji pozarządowych. Więcej na martynazak.pl