Najczęstsze błędy przy sporządzaniu oferty sponsorskiej

Najczęstsze błędy przy sporządzaniu oferty sponsorskiej

Planujesz organizację imprezy lub wydarzenia i chciałbyś część budżetu sfinansować poprzez fundusze pozyskane od sponsorów? Fundraising skierowany do firm przynosi świetne efekty jeśli wiesz jak to robić. Poniżej przedstawiam 4 błędy najczęściej popełniane w ofertach sponsorskich.

1. Ubogi i nieciekawy pakiet korzyści

Dobra oferta sponsorska powinna przewidywać potrzeby sponsora i jednocześnie musi być dostosowana do danego projektu. Nie należy przygotowywać jednej oferty sponsorskiej dla wszystkich wydarzeń, które organizujemy w całym sezonie i tylko podmieniać nazwę wydarzenia w tytule oferty. Ciekawa oferta wykorzystuje wszelkie możliwości skutecznego dotarcia z komunikatem marketingowym do uczestników imprezy, a także daje możliwość wypromowania wydarzenia i sponsora w mediach.

2. Oczekiwania wobec sponsora są nieadekwatne do oferowanych mu korzyści.

Wyceniając oczekiwania i korzyści spójrzmy na nie z punktu widzenia sponsora, a nie z naszej perspektywy. Odpowiedzmy  sobie na pytanie: za co firmy są skłonne zapłacić dużo i dlaczego? Nie zaniżajmy wartości pakietu sponsorskiego, tylko dlatego, że nasze potrzeby są niewielkie. Potraktujmy ofertę sponsorską jak substytut reklamy. Z drugiej strony nie łudźmy się, że sponsor zapłaci nam duże pieniądze tylko dlatego, że tyle kosztuje organizacja imprezy. Dla sponsora najważniejsze będą  korzyści, które on odniesie, a nie duża dziura w budżecie naszego projektu.

Interesujący temat? Wpisz swój email...

...aby przeczytać resztę tego artykułu oraz zyskać dostęp do treści zarezerwowanych dla naszych czytelników.

Jeśli nie jesteś zapisany na nasz newsletter, zapisz się na dole tej strony, aby uzyskać dostęp. 

Hidden Content

3. Zapominamy, że zaufanie jest podstawą każdej sprzedaży, także sprzedaży oferty sponsorskiej.

Często w ofercie sponsorskiej nie poświęcamy wystarczająco dużo miejsca na zbudowanie wiarygodności sponsorowanego. Sponsorzy chcą mieć pewność, że impreza, na którą przekażą pieniądze, na pewno się odbędzie i zakończy sukcesem. Traktują sponsoring jak inwestycję, więc warto odpowiednimi argumentami przekonać ich, że ta inwestycja się zwróci. Jak to zrobić? Przede wszystkim przedstawiając rzetelną relację z poprzednich wydarzeń, które już organizowaliśmy oraz uzyskując patronaty honorowe od osób lub instytucji, które cieszą się dużym autorytetem i zaufaniem społecznym.

4. Forma prezentacji oferty jest nieczytelna i nieatrakcyjna graficznie.

Wiele ofert sponsorskich jest przygotowanych w Wordzie i składają się z kilku stron „lanego” tekstu. Trzeba pamiętać, że ważne jest nie tylko to co zawiera oferta, ale także jak zostanie ona zaprezentowana.  Forma graficzna powinna być na tyle czytelna, przejrzysta i atrakcyjna wizualnie, żeby zachęcała do czytania. W końcu to nam zależy, aby potencjalny sponsor zapoznał się z ofertą, więc dołóżmy wszelkich starań, aby mu to ułatwić. Jak to zrobić najlepiej podpowie nam dobry grafik.

Więcej na temat przygotowania ofert sponsorskich możecie dowiedzieć się na szkoleniu stacjonarnym: Jak zdobyć nowych sponsorów dla NGO oraz z kursu on-line Jak pozyskać sponsora, który możesz zakupić i rozpocząć już dzisiaj. Kurs jest nieoceniony dla osób, które nigdy nie pozyskiwały firm do współpracy, nie pisały ofert sponsorskich – ułatwia sporządzenie oferty sponsorskiej osobom początkującym. Kurs został przygotowany w formie elektronicznej – są to 34 filmy video i kilkanaście wzórów, szablonów, ściągawek dla fundraiserów, którzy zajmują się pozyskiwaniem pieniędzy i darów rzeczowych od firm, wszystko można otrzymać go od razu, po opłaceniu w naszym sklepie internetowym.

Kurs on-line Jak pozyskać sponsora_klik

Podręcznik „Jak przygotować atrakcyjną ofertę sponsorską”_klik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Martyna Mazela