Na super wynik w kampanii fundraisingowej składa się z wiele elementów, takich jak komunikat fundraisingowy, video oraz key visual kampanii, teksty reklam, produkty fundraisingowe, ustalenie grup docelowych, zbudowanie zasięgu kampanii, optymalizacja landing page, analiza i optymalizacja reklam w czasie trwania kampanii. Pisałam już o tym wcześniej na blogu, między innymi tutaj i tutaj .
Razem z moimi klientami zrealizowaliśmy dziesiątki kampanii, których celem było pozyskiwanie funduszy oraz nowych darczyńców, więc wiem jak ważne jest dopracowanie KAŻDEGO elementu oraz jak dużej wymaga to wiedzy i doświadczenia. W fundraisingu cały czas musimy się uczyć, analizować wyniki, testować nowe rzeczy i zmieniać dotychczasowe, ponieważ świat wokół nas też się zmienia, a my jesteśmy bardzo mocno od niego uzależnieni, pozyskując pieniądze od darczyńców i sponsorów.
Chciałabym Wam dziś przedstawić wynik ciekawego eksperymentu, który podniósł wyniki konwersji wpłat darowizn na stronie www pewnej fundacji o 144%. Test polegał na dołożeniu buttonu „wspieraj co miesiąc” (give monthly) pod buttonem „przekaż darowiznę” (make a donation). Wyglądało to następująco:
Wersja C, to poprzedni wygląd strony www, a wersja T1 to nowa strona www, która była testowana i uzyskała o 144% więcej darowizn on-line.
Dodanie buttonu „wspieraj co miesiąc” spowodowało, że na stronie mobilnej (czyli na telefonie) organizacja otrzymała 144% więcej… jednorazowych darowizn! Tak, nie pomyliłam się. Dodanie buttonu „wspieraj co miesiąc” nie wpłynęło na zwiększenie regularnych darowizn, ale jednorazowych darowizn.
Jeśli chcesz dowiedzieć się co było przyczyną tego efektu i interesuje Cię uzyskiwanie lepszych wyników kampanii fundraisingowych w internecie to zapraszam się Cię na warsztaty, na których odkryję wiele tajników i trików zwiększających przychody w kampaniach fundraisingowych w internecie.