Najczęstsze błędy przy sporządzaniu oferty sponsorskiej
07 Sty

Najczęstsze błędy przy sporządzaniu oferty sponsorskiej

Planujesz organizację imprezy lub wydarzenia i chciałbyś część budżetu sfinansować poprzez fundusze pozyskane od sponsorów? Poniżej przedstawiam 4 błędy najczęściej popełniane w ofertach sponsorskich.

1. Ubogi i nieciekawy pakiet korzyści

Dobra oferta sponsorska powinna przewidywać potrzeby sponsora i jednocześnie musi być dostosowana do danego projektu. Nie należy przygotowywać jednej oferty sponsorskiej dla wszystkich wydarzeń, które organizujemy w całym sezonie i tylko podmieniać nazwę wydarzenia w tytule oferty. Ciekawa oferta wykorzystuje wszelkie możliwości skutecznego dotarcia z komunikatem marketingowym do uczestników imprezy, a także daje możliwość wypromowania wydarzenia i sponsora w mediach.

2. Oczekiwania wobec sponsora są nieadekwatne do oferowanych mu korzyści.

Wyceniając oczekiwania i korzyści spójrzmy na nie z punktu widzenia sponsora, a nie z naszej perspektywy. Odpowiedzmy  sobie na pytanie: za co firmy są skłonne zapłacić dużo i dlaczego? Nie zaniżajmy wartości pakietu sponsorskiego, tylko dlatego, że nasze potrzeby są niewielkie. Potraktujmy ofertę sponsorską jak substytut reklamy. Z drugiej strony nie łudźmy się, że sponsor zapłaci nam duże pieniądze tylko dlatego, że tyle kosztuje organizacja imprezy. Dla sponsora najważniejsze będą  korzyści, które on odniesie, a nie duża dziura w budżecie naszego projektu.

Interesujący temat? Wpisz swój email

aby przeczytać resztę tego artykułu oraz zyskać dostęp do treści zarezerwowanych dla naszych czytelników.

3. Zapominamy, że zaufanie jest podstawą każdej sprzedaży, także sprzedaży oferty sponsorskiej.

Często w ofercie sponsorskiej nie poświęcamy wystarczająco dużo miejsca na zbudowanie wiarygodności sponsorowanego. Sponsorzy chcą mieć pewność, że impreza, na którą przekażą pieniądze, na pewno się odbędzie i zakończy sukcesem. Traktują sponsoring jak inwestycję, więc warto odpowiednimi argumentami przekonać ich, że ta inwestycja się zwróci. Jak to zrobić? Przede wszystkim przedstawiając rzetelną relację z poprzednich wydarzeń, które już organizowaliśmy oraz uzyskując patronaty honorowe od osób lub instytucji, które cieszą się dużym autorytetem i zaufaniem społecznym.

4. Forma prezentacji oferty jest nieczytelna i nieatrakcyjna graficznie.

Wiele ofert sponsorskich jest przygotowanych w Wordzie i składają się z kilku stron „lanego” tekstu. Trzeba pamiętać, że ważne jest nie tylko to co zawiera oferta, ale także jak zostanie ona zaprezentowana.  Forma graficzna powinna być na tyle czytelna, przejrzysta i atrakcyjna wizualnie, żeby zachęcała do czytania. W końcu to nam zależy, aby potencjalny sponsor zapoznał się z ofertą, więc dołóżmy wszelkich starań, aby mu to ułatwić. Jak to zrobić najlepiej podpowie nam dobry grafik.

Więcej na temat przygotowania ofert sponsorskich możecie dowiedzieć się na szkoleniu: Fundraising korporacyjny, czyli pozyskiwanie funduszy od firm oraz z podręcznika “Jak przygotować skuteczną ofertę sponsorską”, który zawiera opis wszystkich elementów składowych oferty oraz wzór oferty i szablon do wypełnienia. Szablon jest nieoceniony dla osób, które nigdy nie pisały ofert – ułatwia sporządzenie oferty sponsorskiej osobom początkującym. Podręcznik został przygotowany w formie elektronicznej, więc można otrzymać go od razu, po opłaceniu w naszym sklepie internetowym.

Podręcznik “Jak przygotować atrakcyjną ofertę sponsorską”_klik

O Autorze

Martyna Żak
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w fundraisingu zdobywała pracując przez 6 lat jako Fundraising Manager, a następnie Dyrektor Fundraisingu i Marketingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pozyskała miliony złotych oraz dziesiątki tysięcy darczyńców indywidualnych oraz setki firm do współpracy. Obecnie prowadzi konsultacje z fundraisingu, pisze strategie fundraisingowe i biznes plany fundraisingowe oraz realizuje kampanie fundraisingowe dla wielu polskich organizacji pozarządowych. Więcej na martynazak.com

Napisz komentarz